Ką daryti, kai atšaukė skrydį? Keleivių teisės ES ir Lietuvoje

 

Jūsų reisas lėktuvu buvo atidėtas arba atšauktas? Aviakompanija neturi teisės tokiu atveju daryti, ką nori. Europos Sąjungos reglamentas 261/2004, galiojantis ir Lietuvoje, tiksliai nurodo, ką jums turi oro bendrovė pasiūlyti ir kokia kompensacija kada mokama. Čia pasistengsiu viską paaiškinti glaustai, bet kartu išsamiai.

Jei reisą atšaukė

BanerisSkrydizia

Visuomet, kai atšaukiamas jūsų reisas, aviakompanijos privalo suteikti jums teisę pasirinkti vieną iš trijų variantų. Tai yra jūsų, o ne aviakompanijos pasirinkimas!
1.Atgauti visus už tą skrydį sumokėtus pinigus (su visais kuro, įlaipinimo, bagažo ir panašiais mokesčiais). Jei atšaukta antra jungiamojo reiso dalis – galite reikalauti pinigų ir už jau įvykusį skrydį, bei grįžti atgal. Pvz. jei skrendate Vilnius-Kopenhaga-Niujorkas, ir nuskridę į Kopenhagą sužinote, kad Kopenhaga-Niujorkas reisas atšauktas (o vėlesniu Kopenhaga-Niujorkas reisu skristi jums neapsimoka, nes pvz. pavėluotumėte į konferenciją, į kurią ir skrendate), galite pareikalauti jus nuskraidinti atgal į Vilnių bei grąžinti visus pinigus už skrydį Vilnius-Kopenhaga-Niujorkas.
2.Nuskristi į jums reikalingą vietą kaip galima greitesniu kitu reisu. Aviakompanija privalo jums parūpinti bilietą – nesvarbu, kiek tai jai kainuotų. Jeigu greičiausias reisas nėra tos pačios aviakompanijos, tai jums vis tiek turi būti nupirktas bilietas į jį. T.y. jeigu “Air Dublin” atšaukė jūsų sekmadienio ryto reisą Vilnius-Dublinas, o kitas jos reisas Vilnius-Dublinas yra tik trečiadienį, bet sekmadienio vakarais Vilnius-Dublinas skrenda “Air Ireland”, tai “Air Dublin” jums turėtų nupirkti “Air Ireland” bilietą į sekmadienio vakaro reisą.
Jeigu nėra panašaus tiesioginio reiso, turi būti nupirktas bilietas su persėdimu. Pvz. atšaukus reisą Vilnius-Gėteborgas, jei daugiau niekas Vilnius-Gėteborgas tuo metu neskraidina, turėtumėte teisę reikalauti bilieto Vilnius-Kopenhaga-Gėteborgas.
Jeigu jums perkamas bilietas į kitą oro uostą, aviakompanija turi kompensuoti visas nusigavimo į jūsų pirminį kelionės tikslą išlaidas. Pvz. jei atšaukus reisą Stokholmas-Vilnius gaunate bilietą Stokholmas-Kaunas, tai aviakompanija turi jums sumokėti ir už autobuso bilietą iš Kauno oro uosto į Vilnių.
3.Nuskristi į jums reikalingą vietą panašiomis sąlygomis kitu metu, jei tame reise yra vietų. Pavyzdžiui, gal planavote praleisti savaitgalį Paryžiuje – išvykti penktadienį, grįžti sekmadienį. Bet penktadienio reisas atšauktas, o šeštadienį išskristi nenorite, nes pabūtumėte Paryžiuje labai trumpai. Turite teisę reikalauti savo aviakompanijos (jei abu skrydžius pirkote kaip vieną kelionę į abi puses) nemokamai pakeisti abu skrydžius į kurio nors kito savaitgalio penktadienio-sekmadienio reisus, jei tik pastaruosiuose bus vietų ir jie bus vykdomi.
Jeigu jūsų skrydis atšauktas likus iki jo mažiau nei 2 savaitėms ir oro bendrovė negali pasiūlyti kito analogiško skrydžio (tokius skrydžius apibrėžia reglamento 5 str. c punktas), aviakompanijos dar turi mokėti ir papildomas kompensacijas. Dėmesio: aukščiau įvardytos teisės nepriklauso nuo to, kada atšauktas skrydis, nuo to priklauso tik papildomos kompensacijos! Papildomų kompensacijų dydžiai:

a) 250 eurų visų 1500 kilometrų ar mažesnio atstumo skrydžių atveju;

b) 400 eurų visų didesnio kaip 1500 kilometrų atstumo Europos Sąjungos vidaus skrydžių ir visų kitų 1500-3500 kilometrų atstumo skrydžių atveju;

c) 600 eurų visų skrydžių, kuriems netaikomas a arba b punktas, atveju.

Kompensacija mažinama perpus, jeigu aviakompanija jums pasiūlo (ir nuperka) alternatyvų skrydį, dėl kurio į savo kelionės tikslą nevėluosite daugiau kaip:

a) dviem valandomis – 1500 kilometrų ar mažesnio atstumo skrydžių atveju;

b) trimis valandomis – visų didesnio kaip 1500 kilometrų atstumo Bendrijos vidaus skrydžių ir visų kitų 1500-3500 kilometrų atstumo skrydžių atveju;

c) keturiomis valandomis – visų skrydžių, kuriems netaikomas a arba b punktas, atveju,

 

Jei reisą atidėjo

Jeigu reisas atidėtas, jums priklauso teisė į rūpinimąsi. Tai yra nemokami gaivieji gėrimai, maistas ir viešbutis – priklausomai nuo to, kiek teks papildomai laukti ir koks paros metas tai bus.
Jei skiriamas viešbutis, aviakompanija turi savo lėšomis į jį ir iš jo nuvežti.
Dar priklauso du nemokami telefono skambučiai, elektroniniai laiškai, fakso pranešimai.
Taip pat skrydį atidėjus trims valandoms priklauso ir tos pačios kompensacijos, numatytos už atšauktą skrydį – priklausomai nuo to, kiek skrydis atidėtas ir kokio nuotolio skrydis tai yra. Taip nusprendė Europos teisingumo teismas bylose “Stirdžn prieš Condor” ir “Biok-Lepušic prieš Air France”.
Beje, vertinant, kiek skrydis atidėtas, svarbu, kada jis nusileido, o ne kada pakilo. Skrydis, pavėlavęs kilti tris valandas, gali nusileisti vėluodamas tik dvi. Taip yra todėl, kad sudarydamos grafikus oro bendrovės “primeta laiko” galimiems nedideliems vėlavimams, be to, yra galimybių skrydžio metu kiek prisivyti grafiką.

Kokiems skrydžiams taikomas reglamentas?

Reglamentas (t.y. kompensacijos, oro bendrovių pareigos) galioja tik skrydžiams Europos Sąjungos viduje, skrydžiams iš Europos Sąjungos arba skrydžiams į Europos Sąjungą (pastaruoju atveju – tik jei jus skraidina Europos Sąjungos šalies oro bendrovė! – jei skrendate Vilnius-Maskva-Vilnius su “UTAir”, tai reglamentas skrydyje Maskva-Vilnius jums negalioja; o jei skrendate Ryga-Maskva-Ryga su “Air Baltic”, tai galioja visuose skrydžiuose, nes “UTAir” yra rusų (ne ES) įmonė, o “Air Baltic” – latvių (ES)). Taip pat tam, kad galėtumėte pasinaudoti teisėmis, privalote pats laiku atvykti registruotis į skrydį (ETT byla “Šenkel prieš Emirates Airlines”).
Visas įvardytas teises turite net ir jeigu:
a)Gavote bilietą už mylias (lojalumo programas) arba jus į šį reisą aviakompanija perkėlė iš kito reiso.
b)Skrydį vykdo kita oro bendrovė nei ta, iš kurios pirkote bilietą (aviacijos terminais šnekant, skrydis yra bendrojo kodo).
Kompensacijos nemokamos, jeigu aviakompanija įrodo, kad yra nekalta dėl atidėjimo ar atšaukimo (force majeure). Būtent, kad kaltos vien oro sąlygos (didelis rūkas, didelė pūga, vulkaninės dulkės), streikuojatys dispečeriai, iššūkiai saugumui vienoje šalių (karas, revoliucija) ir pan. Šiuo atveju aviakompanija neturi mokėti kompensacijos – bet vis tiek privalo pasiūlyti keleiviui rinktis vieną iš trijų variantų (pinigų grąžinimas, artimiausias skrydis arba kitas panašus skrydis) bei keleiviu rūpintis (maistas/gėrimai/viešbutis…)!
Dėmesio – jeigu orlaivis sugedo, yra papildomai remontuojamas ir pan. tai aviakompanija *yra* kalta, nes ji turi užtikrinti, kad taip nebūtų arba kad turėtų kitą lėktuvą skrydžiui. Lygiai taip aviakompanija dažniausiai kalta ir tada, kai nesugebėjo laiku atskraidinti lėktuvo į oro uostą, iš kurio turite skristi. Jei turite bilietą Vilnius-Londonas, o tas pats lėktuvas prieš tai turėjo atskristi Stokholmas-Vilnius, bet neatskrido, nes Stokholme didelis rūkas, tai čia kalta oro bendrovė – juk Vilniuje rūko nėra ir čia oro bendrovės problema, kad ji neturi kito lėktuvo ir/ar pasiliko per mažą laiko tarpą tarp tūpimo Vilniuje ir kito reiso. Pavyzdžiui, dabar jau žlugusi Lietuvos oro bendrovė “Star 1” kai jos lėktuvas negalėdavo pakilti ar kur nors įstrigdavo savo lėšomis skubiai išnuomodavo kitą lėktuvą – taip ir privalo elgtis aviakompanijos, arba mokėti kompensacijas (ETT bylos “Stirdžn prieš Condor”, “Herman prieš Alitalia”).
Keleivių naudai Europos teisingumo teismas pasisakė ir byloje “Eglytis-Ratniekas prieš Latvijos ūkio ministeriją”. Čia skrydis Ryga-Stokholmas buvo atšauktas, nes Švedijoje sugedo radarai. Iš pirmo žvilgsnio aviakompanija nekalta – tačiau paaiškėjo, kad skrydį buvo galima tiesiog atidėti, bet aviakompanija to nepadarė, nes baigėsi darbo laikas jos įgulai. Teismas nurodė, kad aviakompanijos privalo atsižvelgti į galimus nesklandumus, ir turi pasilikti pakankamą rezervą įgulos darbo laike, kad galėtų iškilus reikalui tiesiog atidėti skrydį, o ne jį atšaukti išvis.
Jeigu vyksta streikas, reikia žiūrėti, kur ir koks: aviakompanija nėra kalta, jei streikuoja, tarkime, dispečeriai ar oro uosto darbuotojai (kompensacijos nemokamos), bet gali būti laikoma atsakinga, kai streikuoja jos pačios darbuotojai dėl kažkokių aviakompanijos veiksmų – tada kompensacijos mokamos (Kriuzman prieš TUI byla).
Dar vienas dalykas: jeigu pirkote ne jungiamuosius skrydžius, o atskirus bilietus (pvz. su “Ryanair” Vilnius-Londonas ir su “EasyJet” Londonas-Madridas) tai pirmoji aviakompanija pagal reglamentą nėra atsakinga už tai, kad pavėluosite į antrąjį skrydį, ir nėra įsipareigojusi jus nugabenti iki galutinio taško (Madrido) nei grąžinti pinigus už antrąjį skrydį. Už tai nebus atsakinga ir antroji kompanija – t.y. nuostoliai klius jums. Todėl susikurdami sau “dirbtinį jungimą” (užsakinėdami bilietus atskirai, nepaisant to, kad užsakote net iš tos pačios aviakompanijos) visada rizikuojate labiau. Jei turėsite jungiamąjį bilietą, tarkime, Vilnius-Kopenhaga-Madridas su “SAS”, tuomet oro bendrovė bus įsipareigojusi jus nugabenti iki pat Madrido, arba grąžinti pinigus už visą skrydį. Pigių skrydžių bendrovės jungiamųjų bilietų nepardavinėja: tai dar vienas jų būdas taupyti.
Ir pagaliau – iš reglamento mažai naudos Lietuvoje itin skaudžiai nuskambėjusiais atvejais, kai aviakompanijoms iškeliama bankroto byla ir jos atšaukia visus reisus dėl šio savo žlugimo (“FlyLAL”, “Star 1”, “Amber Air”, “Air Lithuania” atvejai). Iš žlugusios bendrovės mažai ką galima gauti, skolų ji turi daug ir paprastai išaprdavus bendrovės turtą atgaunama tik maža skolų dalis (brangiausias turtas – lėktuvai – dažnai būna tik išsinuomoti). Pagal įstatymus visų pirma grąžinamos skolos darbuotojams ir mokesčių inspekcijai – o ne keleiviams.
Yra dar ribojimų, bet su jais turbūt nesusidursite. Pvz. reglamentas netaikomas skrydžiams sraigtasparniais ar dirižabliais.

Ar oro bendrovės vykdo savo pareigas klientams?

Realybėje aviakompanijų požiūris į teisę ir savo klientus skiriasi. Tiek dėl savo paties skrydžių, tiek atstovaudami klientus esame susidūrę su labai skirtingais atvejais. Man asmeniškai atšaukus / atidėjus reisą savo pareigas tinkamai įvykdė “Air Baltic” ir “Finnair” (nors su pastarąja teko ilgai kalbėti, pradžioje bandė teigti, neva kompensacija nepriklauso, atkalbinėti). Kiek truko ir kaip vyko pokalbiai su Wizzair aprašau čia (tąsyk į institucijas specialiai nesikreipiau, o naudojausi vien Wizzair siūlomais metodais – galite paskaityti, kiek viskas užtruko).
Tokios neigiamos patirtys – irgi dažnos. Vengdamos nuostolių, kai kurios aviakompanijos (beje, ne vien pigių skrydžių) siūlo arba grąžinti pinigus (tada išeina, kad jūs suteikėte aviakompanijai paskolą be palūkanų), arba skraidinti jus kitu savo reisu (nors šis reisas ir būtų daug vėliau, o mano atveju tie reisai išvis buvo nutraukti). Jos tiesiai šviesiai atsisako jus skraidinti greičiausiu įmanomu maršrutu, jei tokį reisą, kaip dažniausiai ir būna, vykdo kitos oro bendrovės. Mat tai būtų nuostolinga: tektų nupirkti jums brangesnius bilietus iš konkurentų. Tad oro bendrovė šituos nuostolius perkelia ant kliento pečių: jeigu jums tiesiog grąžina pinigus, o skristi tomis dienomis jums būtina – teks pačiam pirkti bilietą, kuris, labai tikėtina, bus dvigubai, trigubai, o gal ir penkiagubai brangesnis.
Greičiausiai minėtos bendrovės tiesiog mano, kad dėl bilietų niekas į institucijas nesikreips – gailės laiko. Kreiptis ar ne – jūsų pasirinkimas. Prisiminkite, kad jei už naujus analogiškus bilietus sumokėtoje, tarkime, 900 eurų, turite teisę šiuos pinigus atgauti iš reisą atšaukusios oro bendrovės, nesvarbu, kokie pigūs jūsų pirmieji bilietai buvo (jeigu aviakompanija atsisakė vykdyti savo pareigas ir jūsų įsigyti bilietai buvo pigiausia alternatyva). Be to, nertai galite reikalauti kompensacijos, kuri gali būti net didesnė už bilieto kainą.
Bet nenusivilkite – tikrai ne visos aviakompanijos pažeidinėja keleivių teises. Savo reputaciją vertinančios oro bendrovės paprastai reglamento laikosi. Tai nebūtinai tos įmonės, kurių bilietai labai brangūs (kai kurios iš pastarųjų kaip tik kartais reglamento nesilaiko). Jei norite sutaupyti nervų, gali būti protinga skristi tokiomis aviakompanijomis ar įsigyti kelionės draudimą. Bent jau tais kartais, kai turite ką prarasti. Kai skrendate tiesiog pailsėti savaitgaliui ir iš anksto neužsakote viešbučio, oro uosto autobuso ir kitko, tai nėra taip aktualu.

Kur kreiptis, jei oro bendrovė pareigų nevykdo

Pirmiausia patartina kalbėti su pačia bendrove – galbūt paminėjus reglamentą bei jūsų teises jie pakeis nuomonę, nes supras, jog savo teises suprantate ir galite kreiptis į atitinkamas institucijas ar teismą. Nepavykus sutarti žodžiu, reikia oro bendrovei surašyti raštišką pretenziją, kurioje išdėstoma situacija, konkretūs jūsų reikalavimai, minimas reglamentas bei konkretūs jo straipsniai, nurodantys jūsų teises. Šį raštą nusiųsti registruotu paštu.
Kad minėtas reglamentas būtų vykdomas, Lietuvoje prižiūri Civilinės aviacijos administracija ( http://www.caa.lt ). Jei nepavyks susitarti su oro bendrove galite rašyti skundą CAA (pagal CAA tinklapyje esančią formą). Jeigu aviakompanija išvis jums į raštišką pretenziją neatsako, į CAA galite kreiptis po 6 savaičių po savo pretenzijos aviakompanijai išsiuntimo. Prie skundo CAA pridėkite bilietų ir kitų kelionės dokumentų kopijas, savo susirašinėjimą su aviakompanija ir kitus įrodymus. Tačiau CAA nebent nubaus aviakompaniją – ji neprivers mokėti jums kompensacijos. Tai gali tik teismas.
Jei įvykis įvyko su reisu, kuris kilo iš kitos ES šalies (ne iš Lietuvos), reikia kreiptis į atitinkamą instituciją toje šalyje narėje. Čia surašytos visos institucijos, nagrinėjančios tokius skundus ES šalyse, bei jų kontaktai. Jeigu įvykis įvyko su reisu, kuris kilo (turėjo kilti) ne ES narėje, o ES tik leidosi, reikia kreiptis į instituciją tos šalies, kurioje reisas leidosi. Lietuvos CAA savo tinklapyje skelbia, kad net jei gaus jai nepriklausančius nagrinėti skundus, juos pati perduos atitinkamoms šalims.
Taip pat kaip ir visais atvejais gindami savo teises turite galimybę kreiptis į teismą – tai yra ir vienintelis būdas tikrai atgauti kompensaciją, kurią atsisako išmokėti. Šiuo atveju jei bylą laimėsite oro bendrovė jums privalės atlyginti ir patirtas teismo išlaidas. Dėl reglamento pažeidimų galite kreiptis į teismą išvykimo arba atvykimo šalyje (ETT sprendimas byloje “Rėder prieš Air Baltic” – beje, ši byla kilo dėl skrydžio Miunchenas-Vilnius atšaukimo ir Vokietijos pilietis Peteris Rėderis apgynė savo teisę teistis Vokietijoje, o ne Latvijoje, kur įsikūrusi “Air Baltic”).
Beje, teisme galite remtis ir kitais įstatymais ir teisės aktais, ne tik šiuo reglamentu – pavyzdžiui, Monrealio konvencija. Monrealio konvencija nenumato papildomų kompensacijų vien už vėlavimo faktą, tačiau ji įpareigoja oro bendroves atlyginti realius jūsų patirtus nuostolius (prarastus užsakytus viešbučius, automobilių nuomą, kitus bilietus ir pan.) – reglamentas to nenumato.
Nuo pat pradžių, kai susiduriate su oro bendrovės geranoriškumo trūkumu, rinkite įrodymus: neištrinkite elektroninių laiškų (nei išsiųstų, nei gautų), neišmeskite gautų atsisakymų, pasidarykite savo siunčiamų laiškų kopijas, jei įmanoma, įstatymuose nustatyta tvarka įrašinėkite pokalbius telefonu. Tai padės jums ateityje, jei prireiktų ginti savo teises institucijose, nesvarbu, ar tai darytumėte pats, ar samdytumėte teisininkus.

Kviečiame pasidalinti savo patirtimi – kaip nukentėjote dėl skrydžių atšaukimų ar atidėjimų, kokiu būdu sprendėte problemas, ar pavyko jas išspręsti.

Pasisakymų: 120 to “Ką daryti, kai atšaukė skrydį? Keleivių teisės ES ir Lietuvoje”

  • Šiaip buvau susidūręs su dviem atvejais. Kai buvo jungiamasis skrydis su Finnair’u, ir pavėlavo į persėdimą. Tai be jokių problemų, nei prašymų davė naujus bilietus kitai dienai ir viešbutį. Aišku, patyriau nuostolį dėl to, kad į galutinį tašką nuvykau viena diena vėliau, ir praradau vidinių skrydžių bilietus, kurie jau nebuvo bendri su jungiamaisiais ir jų nekomensavo.

    Kita patirtis su Ryanair’u dėl reiso atidėjimo. Kadangi buvo blogas oras ir lėktuvas atskrido ne į Vilnių (iš kurio turėjo iškart išskrist į Brėmeną), bet į Kauną. Tada visus susodino į autobusus ir nuvežė į Kauną, likus 10min. iki 3val. visi jau buvom sugrūsti į lėktuvą, tai 3val. taisyklės nepažeidė, bet kaip suprantu turėjo suteikti skambučio teisę, ir duoti užkandžių, bet nieko negavom, nes vietoje net nebuvo kur kreiptis. Kreipėmės Vilniuje į oro uosto darbuotojus, sakė, kad nėra Ryanair’o atstovybės Vilniuje, tai pats oro uostas neįpareigotas mokėti. Kaune tas pats, oro uostas nusikratė bet kokios atsakomybės.
    Tai kyla klausimas, jei oro uoste nėra oro linijų bendrovės atstovybės, kas turi suteikti šias teises? Maisto, skambučių ir pan.?

    • Dėkui už atsakymą.

      Už rūpinimąsi keleiviais atsako pati aviakompanija. Tai, kad nėra jos atstovybės oro uoste – ne pasiteisinimas. Juk Ryanair pati skraido į ir iš Vilniaus.

      Tuose oro uostuose į kuriuos skraido visos aviakompanijos yra sudariusios sutartis su vietos įmonėmis dėl antžeminio aptarnavimo. Antžeminis aptarnavimas gali apimti daug paslaugų: prekybą bilietais, autobusus, trapus, sulaipinimą, registravimą (jei ne on-line), lagaminų surinkimą, antiledodarą ir kt.

      Vilniaus oro uoste veikia tokios antžeminio aptarnavimo įmonės: Baltic Ground Services ir Litcargus. Ryanair aptarnauja Litcargus ( http://www.litcargus.lt/ ).

      Taigi reikėtų tokiu atveju kreiptis į Litcargus, nes antžeminis aptarnavimas turėtų apimti ir rūpinimąsi keleiviais. Jeigu Ryanair šito neužtikrina, tai čia yra reglamento pažeidimas.

  • Kaune pas juos kreipėsi, bet jie sakė, kad jiems tai nepriklauso. Vadinasi tuo konkrečiu atveju buvo realus pažeidimas?
    Net jei lėktuvas negalėjo nusileisti dėl rūko Vilniuje, vis tiek turėjo suteikti maisto žmonėms, kuri laukė beveik 3val.?

    • Taip, pažeidimas buvo. Jei skrydis yra iki 1500 km atstumo (o Vilnius-Brėmenas yra 1097 km) tai pareiga rūpintis kyla kai skrydis atidedamas ilgiau nei 2 val. Čia nesvarbu, dėl kokių priežasčių. Priežastys aktualios tik dėl kompensacijos: jei dėl rūko, tai kompensacija nepriklauso.

      Gali būti, kad pagal Ryanair-Litcargus sutartį Litcargus tokių įsipareigojimų rūpintis atidėtų reisų keleiviais neturi. Tačiau tai yra Ryanair pareiga užtikrinti, kad kažkas tokius įsipareigojimus turėtų. Kitos aviakompanijos užtikrina.

      Šiais laikais jokių aviakompanijų darbuotojų daugelyje Europos oro uostų nėra, išskyrus bazinius ir pačius svarbiausius. Visas paslaugas orlaiviams ir jų keleiviams teikia vietinės antžeminio aptarnavimo įmonės. Taip pigiau ir efektyviau. Tačiau tai neatleidžia aviakompanijų nuo pareigų vykdymo.

  • Nadezda:

    Praejusi savaitgali patekome stai i kokia situacija. Skrydome is Tenerifes i London Luton su Ryanair. I skrydzio pabaiga paaiskejo, kad visi Londono oro uostai yra uzdaryti ir negalesime ten leistis. Igula prieme sprendima nusileisti Dubline. Nusileidus dar apie viena val. keleiviai buvo laikomi lektuve, kol igulos vadas pranese, kad lyg yra galimybe nusileisti kuriame nors is Londono oro uostu. Taigi lektuvas vel pakilo, taciau pusiaukeleje, vel buvome informuoti, kad Londonas musu nepriima ir leisimes Mancesteryje (kodel is karto siame oro uoste nesileidome neaisku, kam reikejo skristi i Airija?). Nusileidus Mancesteryje, dar apie valanda buvome laikomi lektuve, kadangi igulos vadas, kontaktuodamas su savo vadovybe, ieskojo geriausio sprendimo mums ir zadejo, kad bus uzsakyti autobusai, kurie visus nuves i London Luton. Visgi po ilgo laukimo mus islaipino is lektuvo ir nuveze i terminala, kapitonas informavo, kad tolimesne info gausime ten. Deja, terminale jokios info negavome, jokio Ryanair atstovo ten nebuvo, o oro uosto atstovas nieko negalejo pasakyti, be to buvo apie 4val. ryto, tai oro uostas buvo praktiskai tuscias. Taigi teko savarankiskai ieskoti priemoniu nuvykti i London Luton oro uosto (kas uztruko apie puse dienos ir kainavo nemazai). Visumoje gavosi, kad pakilome Tenerifeje 18.30, Mancesteryje nusileidome 4 val. , o turejome leistis Londone 23 val. Aisku, del visu siu dalyku nespejome i sekanti savo skrydi (nors tarp skrydziu buvome palike 9 val. laiko tarpa ir,jei Ryanair butu organizaves autobusus, butume dar speje i savo antra skrydi).
    Norejau pasiteirauti, ar sia musu situacija yra apibudinama kaip atidetas srydis (nes minejote, kad reikia atsizvelgti i nusileidimo, o ne i pakilimo laika), ar kaip neivykdytas skydis, kadangi nepasiekeme galutinio marsruto tasko. Kaip suprantu, nuo to priklausys, ko galime reikalauti is Ryanair. Ruosiames pateikti pretenzija ir bent jau atgauti pnigus uz kelione iki London Luton (galutinio marsruto tasko), pinigus isleistus maistui bei skambuciams.
    Aciu.

    • Labas vakaras,

      Dabar sunku pasakyti, kodėl pilotai iškart neskrido į Mančesterį. Pilotai galėjo nenukreipti lėktuvo iš karo į Mančesterio oro uostą dėl įvairių priežasčių – tiek objekyvių, tiek subjektyvių. Tarp jų:
      a)Mančesterio oro uostas gal tuo metu irgi buvo uždarytas (Londono oro uostai urbūt buvo uždaryti dėl sniego. Tai Jungtinėje Karalystėje dažnas atvejis, mat snieguotos žiemos ten neįprasos ir oro uostai neturi reikiamos praktikos/technikos. Jei užsnigo Lodnoną, galėjo užsnigti ir Mančesterį).
      b)Dublinas buvo labiau „pakeliui“ lyginant su vieta, kurioje pilotas sužinojo, kad Londonas nepriims.
      c)Dublinui, kaip pagrindinei Ryanair bazei, galbūt teikiamas prioritetas renkantis, kur nukreipti skrydį šiame regione.

      Savo pareigos nuvežti jus į galutinį kelionės tašką – Londono Liutono oro uostą – pagal jūsų pasakojimą, aviakompanija neįvykdė. Dėl šito galite rašyti pretenzijas pagal reglamentą, taip pat kreiptis į teismą.

      Papildoma kompensacija pagal reglamentą kai skrydis buvo nukreiptas dėl nuo aviakompanijos nepriklausančių priežasčių, pvz. uždaryto oro uosto, nepriklauso, bet pareiga kaip galima greičiau nuvežti keleivį į galutinį tašką lieka (t.y. pagal jūsų pasakojimą – Londono Liutono oro uostą).

      Kaip rašiau, pirkdamas du atskirus bilietus Ryanair daugiau rizikos prisiima pats keleivis. Jei kreiptumėtės į teismą, galėtumėte, be kita ko, bandyti įrodinėti, kad jei Ryanair būtų organizavę autobusus, būtumėte spėję, ir reikalauti kompensuoti prarastą bilietą (pagal Monrealio konvenciją). Aviakompanija, be kita ko, matyt bandytų teisme gintis, kad vis tiek nebūtumėte spėję (visgi Mančesteris-Lodnonas yra beveik 300 km, o nuvažiavus į oro uostą dar reiktų praeiti saugumo patikrą ir t.t.).

      Šį atsakymą parašiau tik pagal tai, ką parašėte savo komentare. Be abejo, situacijoje gali būti ir kitų aplinkybių, galinčių turėti teisinę reikšmę. Viskam išsiaiškinti jau reikėtų privačios konsultacijos su teisininku.

  • Nadezda:

    Aciu uz atsakyma. Remiantis Reglamentu ir Monrealio konvencija parengiau pretenzija Ryanair ir issiunciau registruotu laisku. Lauksiu ju reakcijos.

  • Darius:

    Sveiki, turiu klausimeli. Siandien Ryanair atsiunte pranesima, kad keicia skrdydzio data ir ankstina dviem dienom. Skrydis turejo buti is Maroko, Feso 2013 11 22 su persedimu Diuseldorfe po 6.5 val.(irgi su ryanair). Dabar skrydzio data atkelta i 2013 11 20 d. O yra uzsakyta masinos nuoma iki 2013 11 22d, taip pat suplanuotas keliones marsrutas.
    Ka paprastai tokiu atveju daryti :huh:
    Ar imanoma pasikeisti tada abu skrydzius, bet i velesne data, ar yra kokia nors praktika ir kokia Ryanairo politika siuo klausimu ? Gal kam nors jau taip buvo nutike ir turite liudnos (o gal geros 🙂 patirties 🙁

    • Sveiki,

      Ryanair skrydžiai su persėdimu yra traktuojami ne kaip vienas skrydis, o kaip du (nes perkate atskirai). Taigi, vieno iš skrydžių atšaukimas / atidėjimas (kiek supratau, buvo atšauktas tik vienas iš skrydžių) neįpareigoja Ryanair pakeisti ir kito skrydžio (dėl panašių dalykų jie ir gali pasiūlyti pigesnes kainas). Už atšauktąjį skrydį galite atgauti pinigus. Sprendimai yra keli:
      1.Galite paprašyti Ryanair keisti į kitą datą taip, kad jums liktų visa autonuoma (pvz. vėlesnę). Tarkim jei paankstino Fezas-Diuseldorfas, galite paprašyti verčiau skrydį pavėlinti (greičiausiai bus įmanoma, bet irgi keliom dienom). Tačiau tada nespėtumėte persėsti Diuseldorfe, reikėtų pirkti naują skrydį Diuseldorfas-Vilnius.
      2.Galite paprašyti Ryanair grąžinti pinigus už skrydį ir sykiu pasieškoti kito skrydžio tuo pačiu atstumu (Fezas-Diuseldorfas, arba Fezas-Vilnius). Aišku, pigiau už Ryanair tikrai nebus.
      3.Jei pirkote iš karto Diuseldorfas-Fezas-Diuseldorfas, galite mėginti prašyti paankstinti ir Diuseldorfas-Fezas laiką, kad turėtumėte Feze tokį patį laiko tarpą. Aišku tada tektų įsigyti naujus Vilnius-Diuseldorfas-Vilnius bilietus.
      4.Galite pamėginti pakeisti autonuomos laiką, autonuomos kompanijos gali būti sukalbamesnės nei Ryanair.
      5.Variantas labiau ateičiai – apsidrausti kelionės išlaidas. Jei pirkote bilietus su kredito kortele (ar turite gerą kredito kortelę) pažiūrėkite, gal į ją įeina kelionių draudimas ir kažką atgautumėte iš draudimo kompanijos.

      Kadangi čia ne vienas bilietas, tai atgauti patirtus nuostolius (pvz. už autonuomą) iš Ryanair būtų galima pagal Monrealio konvenciją (nėra toks paprastas procesas, kaip ES reglamento).

  • jolita:

    labadiena .sart 1kai bankruto buvo 2010m…tai buvo pries paskutine diena pasulita issigyti patiems bilietus.laukiausi 26savaites niekas i nescios moters prasymus neatkreipe demesio.isigijom uz 800e(virs 2300lt).apytisliai per stoholma…sisiutem prasyma bet nieko iki siol…iki siol atsimenu kaip sunku buvo ir skaudu..visus santaupas isleisti atgaliniam bilietui…

    • Jei teisingai supratau, buvote užsienyje tuo metu, kai Star 1 nutraukė skrydžius, ir teko pirkti naują bilietą atgal per Stokholmą? Be jokios abejonės, šiaip aviakompanija turėtų tai komepnsuoti. Tačiau Star 1 atveu buvo iškelta bankroto byla. Bankrotas iš esmės reiškia, kad kompanijai nebėra pinigų skoloms grąžinti (įsipareigojimas mokėti jums – irgi skola). Todėl skolos grąžinamos tik iš dallies (tiek, kiek užtenka lėšų/turto). Pagal Lietuvos įstatymus visų pirma grąžinami darbuotojams nesumokėti atlyginimai, mokesčiai, o tik paskui skolos pirkėjams. Nepaisant to, kreditoriai (t.y. tokie žmonės kaip jūs) turi teisę dalyvauti bankroto procese ir siekti atgauti bent dalį lėšų (ne visada pavyksta ką nors atgauti). Pasibaigus bankroto bylai kompanija paprastai likviduojama (uždaroma).

  • Julija:

    Sveiki,

    Ką tik gavau pranešimą, kad AirLituanica skrydis iš Londono į Vilnių yra nukeliamas vietoj 2013.12.20 10:15 val. į 2013.12.20 21:00 val. Praktiškai yra prarandama visa diena šiuo atveju. Priežasčių kodėl skrydis nukeltas niekas nesuteikė, o ir laikas jau yra žymiai nepalankesnis. Lietuvoje jau būsime 21 dienos naktį, kas vėl labai nepatogu.

    Aš norėjau pasiteirauti, ar šiuo atveju galiu reikalauti kompencacijos už nukeltą skrydį? Skristi vistiek skrisime ir su tuo velesniu reisu, bet jei galima reikalauti kompencacijos, kada tą geriau daryti. Prieš skrydį, kad ir dabar ar jau po skrydžių?

    Žinoma, jie jokios informacijos ką daryti tokiu atveju savo puslapyje neteikia, o ir paskutinės žinios apie šią kompaniją spaudoje buvo gana nepalankios.

    Jei turėsite laiko atsakyti, tai labai ačiū

    • Pagal Europos Sąjungos teisę priklauso kompensacijos keleiviams kurių skrydžiai dėl aviakompanijos kaltės nukelti daugiau nei 3 val. – priklausomai nuo tada, prieš kiek laiko pranešta apie nukėlimą (400 EUR kompensacija).

      Reiktų rašyti skundą aviakompanijai, jį atmetus skųsti civilinės aviacijos administracijai. Skųsti po skrydžio, bet kaupkite visą informaciją (bilietus, laipinimo talonus ir t.t.).

  • Julija:

    Dėkui už atsakymą, bet dabar esu šiek tiek sutrikus, nes Civil Aviation Authority (UK) man atrašė, kad:

    “I am afraid that schedule changes are not regulated, the airline in this case has no legal obligation to compensate you. A flight is delayed when on the day of travel operates later than scheduled.”
    O informacija pateika jų puslapyje gana sunku interpretuoti. Nes visgi turbūt yra skirtumas tarp “cancelled” ir “rescheduled”.
    http://www.caa.co.uk/default.aspx?catid=2211&pagetype=90&pageid=15455

    Šiek tiek pikta, kad avialinijos sugriovė atostogų planus gana smarkiai, nes ta viena diena labai buvo svarbi, todėl norėjau pakovoti iš principo, bet kaip jau minėjau, gana painu suprasti visas tas taisykles.

    Manote vistiek verta?

    • Sveiki, Europos teisingumo teismas yra aiškiai interpretavęs, kad „delayed“ virš 3 val. priklauso tos pačios kompensacijos, kaip „cancelled“. „Rescheduled“ nepriklauso kompensacijos tada, kai apie keitimą pranešama likus bent 2 sav. iki skrydžio. Tiesa kreiptis, kaip minėjau, reikėtų po skrydžio, pirma į pačią aviakompaniją.

      O šiaip čia yra taip: kadangi sumos nors nemažos, bet ne tūkstantinės, aviakompanijos šiek tiek piktnaudžiauja, nes keleiviai dažnai nekovoja (gaila laiko, pinigų).

  • Julija:

    Aišku tuomet viskas, nes aš nors ir nesu teisininkė, irgi interpretavau, kad visgi čia jau yra atšauktas skrydis, nes tam ir rinkomės jų avialinijas, kadangi laikas buvo patogus, o nusileisti Vilniuje apie 2:00 nakties džiaugsmo mažai, ypač, jei negyveni Vilniuje. Už bilietus sumokėjom 2354 Lt, visgi nemažai, ir kaip minėjau, prarandame praktiškai pilną dieną, kas ypač šventiniu laikotarpiu yra aktualu ir sugriovė kai kuriuos planus. Jau vien tai, kad vyras pasiemė neapmokamas atostogas penktadienį – nuostolis, nes kaip bebūtų, planavome rytinį skrydį.

    Gana gudriai jų oficialiam puslapyje nėra nurodyti skrydžio pakeitimai, tiesiog pakeitė laikus savo lentelėse, bet manau, kad visgi laiko pakeitimai yra fiksuojami ne tik ten. Taip pat registracija internetu neįmanoma pas juos, o paspaudus nuorodą į užsakymus jau rodo naują laiką, bet kaip minėjau, turime pirminius pdf bilietus, kur nurodytas senasis laikas.

    Netgi sąskaitoje jie nurodo tik skrydžio datą, o ne laiką, kas verčia manyti, jog gal jie net žinojo apie šituos pakeitimus. Visgi parduoti bilietus su patrauklesniu laiku žymiai paprasčiau, na bet čia jau mano konspiracijos teorijos ir nelabai susijusios su šita tema 🙂

    Dar reikia suskraidyti be didesnių nuotykių su jais, o tada būtinai imtis veiksmų, nes pačiai tiesiog smalsu ką kompaniją sakys ir kaip visa tai vertins 🙂 Net jeigu nieko ir nepasieksime, bent jau būsių sukaupus žinių bagažą.

  • Tai pirmoji aviakompanija nėra atsakinga už tai, kad vėluoju į antrąjį skrydį? Nebučiau nte pagalvojusi turbūt apie tai. 🙂

    • Taip yra tik tuo atveju, jei pirktas ne vienas bendras bilietas (tarkime “Vilnius-Stambulas-Dubajus”), o du atskiri (tarkime “Vilnius-Stambulas” ir “Stambulas-Dubajus”). Čia nepriklauso nuo to, skrendate su viena aviakompanija ar dviem. Gali būti, kad net skrisite ta pačia aviakompanija, bet pirksite du atskirus bilietus (taip dažnai daroma su “Ryanair”, “Wizzair” nes jos neparduoda bendrų bilietų) ir tuomet taip pat bus sunku aviakompaniją įpareigoti jus nugabenti iki galutinio taško.

  • Linas:

    Sveiki,
    užsisakinėjau bilietą su Lufthansa iš Vilniaus į Prahą ir atgal. Į ten nuskridau be problemų, atgal skrydis turėjo būti 8.10, o išskridimo dieną gavau SMS 5.20 kad viena iš skrydžio dalių atšaukiama visiškai (turėjo būti skrydžiai Praha-Viena Viena-Vilnius su Austrian airlines, taigi jie atšaukė skrydį į Vieną.). Man pasiūlė skristi 13.10 iš Prahos per Varšuvą su LOT, taigi Vilniuj turėčiau būti apie 18.00. Ar priklauso kompensacija už tokį vėlų atvykimą į galutinį tikslą? Kaip aiškino austrų avialinijos, skrydis buvo atšauktas dėl “operational reasons”.

    • Aistė Žemaitienė:

      Pagal 2004-02-11 Europos parlamento ir tarybos reglamentą Nr. 261/2004, kompensacija jums priklausytų tuo atveju, jei: 1) skrydis atšauktas ne dėl ypatingų aplinkybių (minimos “operational reasons” turi būti vertinamos kiekvienąkart atskirai, nes aviakompanijos neretai po šiuo žodžių junginių deda viską); 2) jei apie atšaukimą pranešta mažiau kaip prieš 7 dienas iki tvarkarašty numatyto išvykimo laiko ir pasiūlyta keliauti kitu maršrutu išvykstant daugiau kaip vieną valandą anksčiau už numatytą išvykimo laiką (jūsų atveju tinka) ir atvykti į galutinę paskirties vietą daugiau kaip 2 valandom vėliau už tvarkaraštyje numatytą atvykimo laiką. Ar jūsų atveju tinkama ir ši sąlyga? jei taip, prašom kreiptis, padėsime surašyti pretenziją.

  • Egidija:

    Sveiki,
    turėjome bilietus su SAS Vilnius-Kopenhaga-Londonas ( tos pačios kompanijos jungiamasis skrydis). iš Vilniaus vietoj 11.20 išskridome 16.20 ( priežastis- paukštis variklyje, lėktuvas nebuvo pakilęs). Atitinakamai nespėjome į skrydį iš Kopenhagos 15.00 vietos laiku. Gavome naujus bilietus į skrydį 18.35, kuris dėl mums nežinomų priežasčių buvo atidėtas iki 19.25. Nusileidimas dar vėlavo, dėl ilgai negaunamo leidimo tūpti Heathrow. Žodžiu, Londone vietoj 16.00 atsidūrėme 20.45. Ar tokiu atveju įmanoma gauti kompensaciją ( pirmas skrydis vėlavo dėl aviakompanijos kaltės, antras, greičiausiai, ne)?

    • Paukščio įskridimas gali būti ypatingos aplinkybės, dėl kurių kompensacija nemokama. Tačiau, kadangi rašote, kad lėktuvas nebuvo net pakilęs, paukštis turbūt įskrido kažkada seniau ir lėktuvas buvo remontuojamas – tokiu atveju tai gali būti ir aviakompanijos problema, kad nepakankamai greitai remontavo, neatsiuntė pakaitinio lėktuvo. Dėl antro atidėjimo reikia pasiaiškinti kodėl jis įvyko. Jei ypatingų aplinkybių nebuvo, dėl šitokio atidėjimo jums priklauso kompensacija. Jei reikės surašyti pretenziją, galime tai padaryti.

  • Ruta:

    Sveiki,
    Mano skrydis iš Helsinkio į Ryga buvo atšauktas, o aš perbookinta į kitos dienos reisą. Kai kreipiausi dėl kompensacijos, gavau atsakymą, kad skrydis buvo atšauktas dėl techninių priežasčių, trečios šalies kaltės. Kas ta trečia šalis nėra nurodyta. Paaiškinime rašoma, kad kadangi atšaukimas įvyko dėl trečios šalies kaltės, kurios jie negalėjo numatyti ir nieko negalėjo pakeisti (nes tai nebuvo jų kontroliuojama), tai jie teigia kad skrydis buvo atšauktas dėl nepaprastųjų aplinkybių (extraordinary circumstancies) ir dėl to jie kompensuoti nieko nenori. Kadangi jie problemos išspręsti negalėjo iki skrydžio, o kito lėktuvo nebuvo, jie nusprendė skrydį atšaukti. Ar jie yra teisūs? Ar yra prasmės su jais aiškintis toliau ir reikalauti kompensuoti?

    • Mano supratimu, aviakompanija tikriausiai gudrauja.

      Reisą atšaukus dėl techninių priežasčių (pvz. sugedusio lėktuvo) ji vis tiek turėtų mokėti kompensaciją.

      Reisą atšaukus dėl trečių šalių kaltės, priklausytų nuo to, kas tos trečios šalys, kokia ta kaltė. Yra ypatingų atvejų, kada kompensacijos mokėti neturėtų (pvz. kam nors padėjus bombą arba sustreikavus būtent skrydžio metu dispečeriams), tačiau dažniausiai vis tiek privalėtų mokėti kompensaciją (tarkime, jei neatėjo mechanikas į darbą ar neturėjo reikiamos detalės, tai čia yra jų pačių problema). Manau, kad jei aplinkybės būtų tikrai nepaprastosios (kaip bomba ar streikas), aviakompanija būtų taip ir parašiusi.

      Esant reikalui, galime suteikti teisines paslaugas: parašyti aviakompanijai pretenziją, skundą CAA ar į teismą.

  • Sandra:

    Sveiki,
    Šiandien gaunu informaciją, jog dėl Prancūzijoje vykdomo aviacijos streiko atšauktas Ryanair aviakompanijos skrydis Paris – Vilnius (2016 03 21).
    Bilietas buvo pirktas į abi puses. Paris – Vilnius 2016 03 21, Vilnius – Paris 2016 03 30.
    Ryanair jokio sprendimo būdo nesiūlo. Skrydžių kainos su kitomis aviakompanijomis šoktelėjo keletą kartų į viršų, bei variantai pasiekti Vilnių per 16 valandų skrydžio visai nežavi.
    Kaip patartumėte elgtis tokioje situacijoje?
    Ar teisingai suprantu, kad streikas tai yra trečioji šalis, dėl kurios kaltės jokios kompensacijos nemokamos?
    Iš anksto dėkoju už atsakymą bei patarimą.

    • Laba diena,

      Esate teisi, kad dėl streikų kompensacija nepriklauso. Tačiau aviakompanija vis tiek yra įpareigota nuskraidinti į vietą (streikui pasibaigus), o iki tol rūpintis keleiviu (duoti maisto, viešbutį jei reikia).

      Jei aviakompanija to nedaro, ji turi atlyginti žalą (nuostolius, kuriuos patyrėte pati pirkdama kitus bilietus ir pan.).

      Esant reikalui, galime surašyti aviakompanijai pretenziją ir teikti kitas teisines paslaugas.

  • Tomas R.:

    Sveiki,

    Ryanair del streiko atsauke skrydi pirmynis Vliniaus i Paryziu(likus maziau nei 48val. iki skrydzio), as nieko nelaukes susiradau skrydi per Varsuvos Modlin oro uosta. Ar galiu tokiu atveju reikalaut grazint pinigus uz naujus bilietus( taip pat Ryanair skrydis).

    • Verta pareikalauti. Aiškaus teismo precedento panašiu atveju nėra, tad 100 proc. atsakyti, kas teisus, neišeina – bet teismai dažnai panašiais atvejais būna keleivio pusėje todėl nenustebčiau jei ir šiuo atveju būtų jūsų pusėje.

      Kad pozicija būtų visai tvirta, kitą kartą panašiu atveju geriausia pirma kreiptis į aviakompaniją, ir tik jei ši atsisako nupirkti bilietą panašiu laiku su kita aviakompanija – pirkti pačiam. Tada jums tikrai priklausytų išlaidų atlyginimas.

      Šiaip aviakompanija privalo nuskraidinti į vietą vos tai taps įmanoma. Jūsų atveju gali nebent sakyti, kad esą jūs neprašėte nuskraidinti, esą būtų, jei būtumėte prašęs, jus skraidinusi kitaip / pigiau (nors kai bilietas irgi Ryanair, aviakompanijos pozicija kiek silpnesnė).

  • Ieva:

    Sveikas, šiandien 16 h gavome į elektroninį paštą žinutę, jog mūsų skrydis, kuris turėjo būti rytoj 19 h iš Koso į Kauną atšauktas. Skrydis atšauktas dėl streikuojančių oro uosto darbuotoju. Bandėme susisiekti duotais kontaktais tačiau mus nukreipinėjo vieni pas kitus o po 17h LT niekas nebedirbo ir padėti negalėjo. Vietu sekanciam skrydziui tuo paciu marsrutu pi 3 dienu nebebuvo. Anksciausiai skrydis po streiko su kita avialiniju kompanija po paros. Taigi turime sumoketi uz papildoma nakti taip pat isigijome bilietus. Kokia tikimybe susigrazinti pinigus? Ir kaip tai padaryti?!

    • Aviakompanija privalo kaip galima greičiau nuskraidinti pagal maršrutą, taip pat rūpintis įstrigusiais keleiviais.

      Taigi, negalėdama greitai nuskraidinti kitaip, aviakompanija privalo skraidinti su kita aviakompanija (pirkti jos bilietus), o kol nenuskraidina, rūpintis (apmokėti tam tikras išlaidas).

      Reikėtų kreiptis į aviakompaniją (rašyti pretenziją) reikalaujant padengti naujojo skrydžio ir viešbučio kainą, taip pat maisto, jei nedavė. Visus svarbius įrodymus verta kaupti (pvz. įrodymus, kad apsistojote). Nežinau, ar turite, bet verta kaupti ir įrodymus, kad su aviakompanija nepavyko susisiekti ir/ar kad buvo prašyta bet ji nesutiko (tiesa ir be šių įrodymų įmanoma siekti tikslo).

      Aviakompanijai atsisakius padengti nuostolius, galima kreiptis į Civilinės aviacijos administraciją arba teismą. Teismų sprendimai galutiniai ir beveik visuomet panašiais atvejais keleivių naudai – tiesa, procedūra gana ilga, ir kai kurios mažiau sąžiningos aviakompanijos “tuo žaidžia”: specialiai ginčijasi, “tempia laiką” besitikėdamos, kad keleiviui nusibos ir jis kažkuriame etape “nustos ieškoti teisybės”.

      Galime surašyti pretenziją už jus nuo advokato – į advokato raštus būna, kad reaguoja rimčiau, nei į eilinio žmogaus, nes jei jau nusamdytas advokatas tai supranta, kad tikriausiai ir į teismą kreipsis.

  • Ieva:

    Sveiki dar kartą, mums reikalingi Jūsų pagalba ir kontaktai dėl skundo rašymo aviakompanijai!

  • Edvinas:

    Laba,

    Dekui uz daug naudingos info. Galvojau, kad skrydzio overbookinimas yra nerealu, bet man paciam taip ivyko.

    Trumpai:

    Normalus jungiamasis skrydis: New yorkas – Amsterdamas – Vilnius.

    Amsterdame pasako, sorry lektuvas overbookintas. po 8valandu, galesit skirsti per Ryga i vilniu(kas yra dar papildomas skrydis). Viskas taip ir ivyksta. Galiausia i Vilniu atskrendu, ne kaip planuota – 14:05, o 23:55. Tai reiskia skyrdis velavo 9:50min. Kaip manote, kokia kompnesacija realu gauti?
    Aciu

    • Taip, tikrai jums priklauso kompensacija.

      Nebent jūs jau sutikote pats su kažkokia kitokia kompensacija (t.y. jei aviakompanija, pavyzdžiui, ne sakė “jūs neskrisite”, bet klausė “ar sutiktumėte neskristi tokiom sąlygom?” ir jūs sutikote).

  • Edvinas:

    Aciu.

    Preliminariai, kokio dydzio kompensacijos galeciau tiketis, reikalauti?

    Pasikartosiu:

    Mano connecting flight is Amsterdamo i Vilniu (kur atstumas yra iki 1500km) del overbookinimo buvo perkeltas su papildomu sustojimu per Ryga. Ir mano atsiradimas vilniuje velavo ~10h.

    Pagal kai kuriuos interneto duomenis, raso kad galeciau reiakaluti tik 250Euru. Kitur matau – 600Eur.

    Kaip manote, Jus ?

    Dekui!

  • Justinas:

    Sveiki. Nutiko štai tokia istorija. Turėjo būti jungiamasis skrydis su Lufthansa Milanas-Frankfurtas-Vilnius, bet pakilimas iš Milano buvo atidėtas oficialiai 40 min (pilotas pranešė,jog priežastis- audra Frankfurte), nors pakilau daugiau nei valanda vėliau, dėl to nespėjau į lėktuvą Frankfurte. Man pasiūlė skrydį kitą dieną tuo pačiu metu. Apgyvendino viešbutyje. Įmanoma tikėtis kompensacijos (jei taip, tai kokios?), nes vėlavimas gavosi visa para.
    Iš anksto dėkoju už atsakymą.

    • Turėtų mokėti kompensaciją. Turėtų būti 400 EUR žmogui, nes virš 1500 km. Išimtis: jei skrydis buvo atidėtas, tarkime, dėl streiko, blogo oro ar pan.

      • Justinas:

        Dėkoju už greitą atsakymą.
        Galbūt žinote ar vėlavimo priežastis būna kažkur oficialiai įvardijama? Kaip minėjau, piloto teigimu vėlavimo priežastis – audra Frankfurte. Ar tokia neoficialia informacija gali remtis skrydžių bendrovė atsakydama į mano skundą?

        • Išmokėti ar ne kompensaciją turi priklausyti nuo realių aplinkybių tuo metu. Vėlavimo priežastis nėra kažkur viešai įvardyta, bet lieka daugybė informacijos, pagal kurią ją galima atkurti (orlaivio remonto žurnalai, oro sąlygų meteorologinis archyvas ir t.t.). Aviakompanija turėtų įrodyti, kad buvo atitinkamos aplinkybės. Aišku, pasitaiko, kad aviakompanijos išsisukinėja, bando tiesiog “atsirašyti” kažką tiesiog besitikėdamos, kad klientas į teismą nesikreips (tai priklauso nuo aviakompanijos).

          Dėl to neblogai ir pačiam parinkti įrodymų. Rekomenduoju iškilus panašioms situacijoms, iš karto surinkti kuo daugiau informacijos. Pavyzdžiui, iš oro uosto tinklapio pažiūrėti, ar ten atidedami visi skrydžiai, ar tik šitas vienas (ir išsisaugoti ekrano vaizdą), ir pan.

          Aišku, ir to nepadarymas neužkerta kelio prašyti kompensacijos, čia tik papildomi dalykai. Tačiau jie padeda pačiam susiorientuoti dėl to, kokia buvo tikroji skrydžio atidėjimo priežastis, bei tokių įrodymų surašymas aviakompanijai rašte galbūt gali paskatinti net šiaip nelabai sąžiningą aviakompaniją išmokėti kompensaciją, nes matys, kad turite rimtų įrodymų ir didesnė tikimybė, kad eisite toliau jei jūsų reikalavimų nepatenkins.

  • Sveiki, o ką daryti jei nori kad būtų skrydis atšauktas ar pakeistas kitu, nes naujausiomis žiniomis toje vietoje buvo įvykdyti išpuoliai ir yra padidejusi grėsme dar vienai atakai?

    • Ypatingais atvejais, tokiais kaip karo, reisai atšaukiami, pinigai grąžinami ar skrydžiai pakeičiami. Tačiau jeigu reisas neatšauktas, aviakompanija neprivalo grąžinti pinigų ar keisti skrydžio vien dėl to, kad klientui atrodo, jog pavojus padidėjęs. Vien todėl, kad mieste buvo išpuoliai, tikimybė tame mieste nukentėti būtent jums padidėja, blogiausiu atveju, labai nežymiai. Kasdien ir šiaip susiduriame su didesniais pavojais (autoavarijų, nusikaltimų), tad dauguma panašių terorizmo baimių nėra pagrįstos, o tais atvejais, kai pavojus didelis, reisai patys atšaukiami.

  • Ingrida:

    Skridome is Rygos i Chicaga per Kopenhaga.Skrydi 07.16 d atsauke.Isskridome tik pirmadieni.Atsauktas del lektuvo gedimo.Ar priklauso kompensacija ir kokia? Nes praradome ir pirmadienio darbo diena? Aciu uz atsakyma

    • Taip, beveik visų gedimų atveju už tokio nuotolio skrydį priklauso pagal reglamentą po 600 EUR žmogui. Galime surašyti reikalavimą aviakompanijai.

  • Aiste:

    Sveiki. Skrydis Newark-Copengahen-Palanga. Newarke penkias valandas pralaike lektuve ir vidurnakti islaipino oro uoste. Atidejo skrydi iki ryto, bet nei nakvynes, nei maisto ar gerimu nesuteike.SAS aviakompanijos skrydis. Is Newark oro uosto isskrido po beveik paros nuo pradinio laiko. Skundo forma uzpildyta ju tinklalapyje. Praejo 5 savaites, bet jokio atsakymo negavom. Skrydis atidetas del, ju teigimu, tempimo jungties gedimo. Kiek dar laukti avialiniju atsakymo ir i kokios salies caa kreiptis?

    • Privalo atsakyti per daugiausiai 6 sav. CAA būtų Lietuvos – kadangi skrydis yra iš ne ES į ES, todėl į atvykimo šalies.

      Jei reikia rašto / pretenzijos nuo advokatų – galime surašyti.

  • ARTURASA:

    Sveiki, Ryanair atšaukė skrydį. Ir teko nusipirkti greitai kitus bilietus. Ar pretenduoju į kompensaciją 400 eurų? Nes skrydis buvo Varšuva – Chanija 1800 km

    • Atšaukusi skrydį Ryanair turi nupirkti jums ir naujus bilietus, nebent pats prašėte grąžinti pinigus (o ne nuskraidinti į vietą). Kompensacija priklauso, jeigu skrydis atšauktas likus mažiau nei 2 savaitėms.

  • Lina:

    Laba diena,

    Dėl Graikijoje vykstančių oro uostų streikų atidėtas sekmadienio skrydis iš Kretos į Vilnių (keliauta su kelionių agentūra Teztour). Apgyvendinimo išlaidas apmokės agentūra, bet vienas iš keliautojų pirmadienį jau turėjo būti darbe, tad susiklosčius situacijai ši darbo diena bus prarasta. Ką daryti tokiu atveju? Ar kreiptis ir kur kreiptis dėl kompenacijos už prarastą darbo dieną?
    Ačiū už informaciją.

    • Jei tuo metu, kuriuo turėjo vykti skrydis, dėl streiko bus uždarytas oro uostas ar neleidžiama iš jo kilti, šitai yra vadinamoji “force majeure” aplinkybė. Ji nepriklauso nuo kelionių agentūros ar aviakompanijos. Todėl, nors ir privaloma keliautoju pasirūpinti (pvz. skirti viešbutį ir maisto, kas, kaip suprantu, ir buvo padaryta), tačiau kompensacijos nėra mokamos.

      Keliaujant į dažniau streikuojančias šalis (pvz. Graikiją), deja, yra gana dažna nukentėti nuo streikų ar net susigadinti kelionę, ir, deja, tokiais atvejais niekas žalos neatlygina.

  • Arturas:

    Skrydis is Varsuvos atsauktasl ikus dviems dienoms, tai skubiai nusipirkau lektuvo bilieta is Vilniaus ir kita diena suzinojau, jog tas skrydis visgi ivyks, nors Ryanair apie tai nepranese. Ar imanoma gauti kompensacija? Suprantu, jog jie turejo manimi pasirupinti kai atsauke skrydi, taciau man nereikalingi ju skrydziai su persedimais, kai tuo labiau buvo uzsakytas viesbutis.

    • Atšaukusi skrydį aviakompanija turi išmokėti kompensaciją (jei atšaukė ne dėl pačių rimčiausių priežasčių). Be to, turi arba grąžinti pinigus, arba nuskraidinti jus į vietą.

      Jūsų įvardytu atveju, galima reikalauti kompensacijos ir pinigų grąžinimo.

      Tiesa, yra papildomų niuansų – minėjote, kad buvo pranešta, kad skrydis atšauktas, po to, kad visgi įvyks. Reiktų žiūrėti, kada tie pranešimai padaryti, kas juose rašyta – šiaip, jei yra, kaip sakote, tai labai retas atvejis, paprastai skrydis atšaukiamas tik tada, kai jau tikrai žinoma, kad jis neįvyks.

  • Jelena:

    Laba diena. 2016 07 19 ispanų kompanija Vueling atšaukė mūsų skrydį iš Barselonos į Vilnių. Mums nieko nepranešė, netyčia sužinojome iš lietuviškos interneto svetainės Delfi. Kompanija nieko nepasiūlė, savo svetainėje bilietus anuliavo. Į musų pretenziją atsakė, kad nebuvo jokio vėlavimo?, pinigus už bilietus gražino (mažesnę dalį), paprašius sąskaitos atsiuntė sąskaitą, kur nurodyta, kad bilietai nupirkti į priekį Į Barseloną, o atgal ne. Po nepavykusio bendravimo parašiau skundą į ispanų Air Safety State Agency (AESA). Gavau patvirtinimą, kad skundą priėmė nagrinėti. Jau praėjo daugiau nei du mėnesiai – jokio judėjimo. Per kiek laiko paprastai ateina atsakymas? Ir jei kreiptis į teismą, tai čia būtų Ispanijoje ar galima Lietuvoje.

    • Jei skrydis į Vilnių – į teismą galima kreiptis ir Lietuvoje. Taip pat galime parašyti ir pretenziją nuo advokato – būna, kad aviakompanijos nereaguoja į kliento pretenziją, bet reaguoja į advokato, nes supranta, kad advokatą “nusamdęs” žmogus kreipsis į teismą, kuris priteis ne tik pinigus, bet ir teismo išlaidas.

      Su įvairiom Civilinės aviacijos administracijom (ir jų atitikmenim) taip jau yra – nagrinėja ilgai, o Pietų Europoje, matyt, ir darbo kultūra tokia.

  • Merita:

    sveiki,

    del gedimo buvo atidetas skrydis Vilnius – Dublinas 8 val, nuo 7 ryto iki 15val pralaukeme kada sutaisys. skaiciau,jog man priklauso 400 eur kompensacija, tik nerandu kur siusti skunda ir kokia forma?
    gal galetumet nukreipti?
    labai aciu 🙂

    • Būna pavyzdžiai aviakompanijų tinklapiuose (žiūrėkite tos, kuria skridote). Bet kadangi aviakompanijos nesuinteresuotos, kad kas prašytų kompensacijų, o nepaprašiusiems nemoka (ir paprašius, būna, mėgina išsisukti), neretai tie pavyzdžiai ir siuntimo adresai būna užslėpti giliai, reikia kiek pavargti ieškant.

      Jei pageidaujate, galime ir mes surašyti pretenziją nuo advokato: būna, kad aviakompanijos į tokius skundus rimčiau reaguoja, nei į pačių žmonių parašytus (gavusios nuo žmogaus atsisako mokėti, gavusios nuo advokato sutinka).

      • Merita:

        Labai aciu uz atsakyma.
        o jei jus rasytumet prasyma nuo advokato, tai jau man nieko nereiktu pildyt ir ieskot, jus viska nuo pradzios iki galo sutvarkytumet? kazkur minejot, jog mokestis butu 40 eur, jei uz du zmones – 80? cia sekmes atveju?
        nes dabar radau flight right forma pildyt, tai jie sekmes atveju atsiskaiciuoja 25% nuo sumos, tai man reiktu atiduoti po 100 eur uz viena zmogu

        • Aistė Žemaitienė:

          Mūsų kaina tokia, kaip nurodėte. Kaina mokama iškart, nes išties iš praktikos labai labai reti atvejai, kad aviakompanija neišmokėtų kompensacijos tuo atveju, kai lėktuvas būna sugedęs (dėl to yra labai aiški susiklosčiusi teismų praktika ir aviakompanijos žino, kas jom gresia). Ir taip, tokiu atveju Jums pildyti nieko nereikia, viską atliekame mes.

  • Mireta:

    Sveiki,
    gegužės mėn. 2 d. gavome laišką iš TICKETEE (per juos pirkome bilietus), kad mūsų skrydis 20.05.2017 Ankara – Istanbul 04:55 – 06:10 yra atšauktas. jie siūlo skrydį pakeisti į 19.05.2017 Ankara – Istanbul 23:50 – 01:00. Mūsų skrydis iš Stambulo į Vilnių yra 20.05.2017 8:10. tai mums tektų naktį praleisti oro uoste. Ar galime reikalauti, kad suteiktų vietą, gėrimus, maistą.
    Skydis Ankara-Stambulas-Vilnius yra jungtinis, bendrovė Turkish Airlines.
    Ar čia tėra menkas pakeitimas ir, tos papildomos valandos, kurias teks praleisti oro uoste nėra svarbios, ar vis tik galime pareikalauti kažko už susidariusius nepatogumus?

    • Jūsų atveju ES reglamentas negalioja, nes skrydis yra ne ES aviakompanija ir ne iš ES šalies.

      Tačiau šiaip, kiek turiu patirties, Turkish Airlines skirdavo viešbutį gana geranoriškai net ir tada, kai skrydis neatidėtas, o tiesiog jei skrendama su ilgu persėdimu Stambule. Tiesa, paprastai tam reikėdavo 10 val. tarpo tarp skrydžių, nes traktuodavo, kad kitu atveju neapsimoka vežti pirmyn-atgal (laiko prasme: mat, tarkime, visas pasų kontrolės praėjimas ir nuvežimas gali užtrukti apie valandą, o paskui ryte vėl maždaug prieš 3 val. išvežtų į oro uostą). Bet gal, kadangi pakeistas skrydžio laikas, padarys išimtį.

      Patarčiau susisiekti iš anksto su Turkish Airlines atstovybe. Tikėtina, abiems pusėms sutarus pasiūlys dar kitą variantą – pavyzdžiui, skristi iš Ankaros į Vilnių ne ryte, o vakare ar kitą dieną (jeigu jums tinka).

  • Svajonė:

    Laba diena.šiandien buvo atšauktas skrydis i Barselona is Vilniaus su raynair avialinijomis.skrydi pasikeitėme is Varšuvos , etatostogos sutrumpėjo nuo 10dienu iki 5 dienu ir prisidejo papildomos islaidos kelionei atgal i namus,kelionei i Varsuva bei papildomos transferio išlaidos Ispanijoje,taip pat neįvyks planuotos eskursijos.Kokia priklauso kompensacija.Ačiū.

    • Laba diena, Ryanair privalėjo jus nuskraidinti artimiausiu skrydžiu, o ne po penkių dienų. Taip pat nuskraidinti “iš vietos į vietą”, o jei skraidina ne iš to oro uosto, tai turi nuvežti į kitą oro uostą pati (ar sumokėti už nuvežimą). Taigi, jei yra kaip sakote, pati nepasirinkote tokio nukeliavimo būdo, o jį jums pasiūlė aviakompanija (nepasiūliusi nieko geriau), ji turi kompensuoti šiuos nuostolius, be to, jei skrydis atšauktas ne dėl ypatingų aplinkybių, dar ir sumokėti papildomą kompensaciją.

  • Svajonė:

    Laba diena.2017-06-11buvo atšauktas skrydis i Barselona is Vilniaus su raynair avialinijomis.skrydi pasikeitėme is Varšuvos , etatostogos sutrumpėjo nuo 10dienu iki 5 dienu ir prisidejo papildomos islaidos kelionei atgal i namus,kelionei i Varsuva bei papildomos transferio išlaidos Ispanijoje,taip pat neįvyks planuotos eskursijos.Kokia priklauso kompensacija.Ačiū.

    • Aviakompanija privalo kompensuoti jūsų įsigyto naujo skrydžio išlaidas (pagal reglamentą), taip pat nusigavimo į Varšuvą išlaidas (tiek, kiek tam išleidote daugiau, nei susigrąžinto bilieto kaina).

      Jei skrydis atšauktas likus iki jo nedaug laiko ir ne dėl ypatingų aplinkybių (blogo oro ir pan.), dar priklauso, pagal atstumą, 400 EUR kompensacija žmogui.

      Kitą žalą (tarkime, prarastą Barselonoje viešbutį), aviakompanija irgi privalo kompensuoti, tačiau ne pagal ES reglamentą, o pagal Monrealio konvenciją, todėl čia procesas yra kiek sudėtingesnis.

  • Zana:

    Sveiki,

    Wizzair dėl uždaromo Vilniaus oro uosto atšaukė savo skrydžius į Barį ir siūlo skrydį iš Kauno po paros –
    atitinkamai ir grįžti para vėliau. Taip pat atsisakius skrydžio išvis, siūlo grąžinti bilieto kainą arba 20% didesnę sumą pasilikti kitam Wizzair skydžiui pirkti. Ar galima atsisakius skrydžio ir susigrąžinus bilieto kainą, prašyti papildomų finansinių kompensacijų? Jei taip, kur kreiptis? Kokie terminai? Ačiū.

    • Jie privalo siūlyti skrydį kaip galima greičiau. Tai yra, nesant galimybės konkrečiu metu su jų avialinijomis, turi pasiūlyti su persėdimu kitomis avialinijomis. Aišku, reikia suprasti, kad jei Vilniaus oro uostas uždarytas, tai alternatyvių galimybių labai gerų nebus, nes visi kiti irgi bus iš Kauno, galbūt su persėdimu (dėl ko, matyt, jums išties būtų patogiau, jei galite pagal atostogas, skristi dieną vėliau ir grįžti, nes su persėdimu skrydžiai užtruktų ilgiau).

      Dar Wizzair, jei pardavė skrydį iš Vilniaus, turėtų jus nuvežti į Kauno oro uostą ir atgal iš Vilniaus (nemokamai).

      Papildomų kompensacijų, jei pranešė daugaiu nei prieš 2 savaites iki skrydžio, nepriklauso – tik galite reikalauti aukščiau įvardytų dalykų.

  • Eugenas:

    sveiki,
    turejau skristi vilnius – kutaisi. skrydzio pradzia 6.05 val. oro uoste mums pasake kad skrisyme is kauno ( del to kad liektuvas nusiledo kaune, ir ten turime vaziuoti) susodino i autobusus ir nuveze i kauna. isskridome 8.35 val. ar priklauso kokia kompensacija uz skrydzio atidejima 2,5 val?
    Aciu

  • Rūta:

    Sveiki, mums buvo atšauktas ryanair skrydis iš Dublino į Lutoną, į kita diena 22val. Iš pradžių buvo tik atidėtas, o paskui atšauktas dėl oro sąlygų. Skridome su mažamečiu vaiku(4m.) buvo surastas viešbutis, vakarienę žmogui oro uostas padengė 25e ir pusryčiai nemokami, nuvežimas iki viešbučio ir parvežimas su autobusiuku, bet reikėjo patiems susimokėti už nakvynę viešbutyje ir čekius pateikti ryanair. Ar oro uoste teisingai pasielgė, nes nelabai suprantu čekių sistemą, ar tai buvo teisių pažeidimas ar ne ir kur reikėtų kreiptis grįžus į oro uostą dėl minėtų čekių? Ar galime gauti piniginę kompensacija?

    • Jeigu rezultate išėjo, kad Ryanair sumokėjo už viešbutį ir kitką (t.y. ką pati mokėjote, tą susigrąžinote), tuomet viskas gerai. Jei skrydis tikrai atšauktas dėl oro sąlygų būtent tame skrydyje (o ne pvz. skrydyje prieš tai, dėl ko lėktuvas laiku neatvyko) ir jei nuskraidino jus anksčiausiu įmanomu laiku, tai kompensacija (papildoma) nepriklauso. Jei Ryanair kažko nepadengė (jūsų išlaidų), tai privalo padengti.

  • Eglė:

    Sveiki, dėl sniego 2017 12 10 dieną buvo atšauktas skrydis iš London Luton į Kauną su Wizzair. Po atšaukimo pavyko prisiskambinti ir bilietai buvo pakeisti į 2017 12 12d,.
    Ar priklauso papildoma kompensacija? Patyrėme papildomas neplanuotas išlaidas. (2 nakvynės ir papildomos 2 kelionės iš Londono į orouostą). Ar čia force major ir viskas?

    • Patirtas išlaidas privalo kompensuoti (nakvynės, kelionės į/iš oro uosto). Dėl papildomos kompensacijos irgi galima bandyti prašyti, jei suteikė ne greičiausią įmanomą skrydį (t.y. jei atsitiko taip, kad sniegas baigėsi anksčiau ir buvo galima nuskraidinti greičiau, bet kažkodėl skraidino tik po dviejų dienų). Šiaip jei nuskraidino kaip įmanoma greičiau, o skrydis atidėtas dėl sniego, tai priklauso tik patirtos išlaidos (viešbutis ir t.t.).

  • Rita:

    Sveiki, SAS skrydis iš Kopenhagos į Vilnių buvo atidėtas 18 val. dėl lėktuvo gedimo. Keleiviais pasirūpinta – suteikta nakvynė ir maistas. Skridome artimiausiu reisu, kuris buvo nukeltas dar apie 7 val. Ar priklauso kompensacija tik dėl to, kad kelionė vyko 18 val. ilgiau? Ačiū už atsakymą.

  • Edvinas:

    Sveiki,

    Norėjau pasitikslinti ar teisingai supratau Jūsų išaiškinimą dėl Reglamento apsaugos keleiviams. Kaip supratau, jei skrydis vyksta iš trečiosios šalies į ES valstybę narę ir yra vykdomas ne ES valstybėje narėje įsteigtos oro bendrovės (Pvz. Turkish, Aeroflot, American ir kt.), tuomet jokios Reglamento garantijos keleiviams skrendant su tokia oro bendrove negalioja?

    Pvz. iš Tokijo į Vilnių per Maskvą skaidina rusų kompanija “Aeroflot” arba iš Puketo į Vilnių per Stambulą skraidina “Turkish Airlines” ir pan.?

    Jei Reglamentas tokiems skrydžiams negalioja, tuomet gal žinote kitų variantų kaip užsitikrinti nuo neigiamų pasėkmių skrydžių atidėjimams ir vėlavimams (nes iš tiesų susiduriu gan dažnai..)? Gal yra kokios Konvencijos? Ar tik kelionių draudimas tokiais atvejais?

    Nuoširdžiai dėkoju,

    Edvinas

    • Taip, reglamentas negalioja. Yra Monrealio konvencija, kuri galioja ir tokiais atvejais. Taip pat yra kitų valstybių atititinkami teisės aktai – priklauso nuo valstybės. Pats bilietas faktiškai yra sutartis su aviakompanija, pagal kurią ji įsipareigoja nuskraidinti į vietą tam tikru laiku – o kas būna tą sutartį sulaužius, jau kiekvienoje valstybėje skiriasi (ES tai nustato šis reglamentas).

      Dažnai net kai ir negalioja reglamentas vis tiek apsimoka kreiptis į aviakompanijas – būna, kad kompensuoja geranoriškai. Įprasta, kad bent jau pinigus grąžina ar skrydžio datą siūlo pakeisti, arba keliauti į kitą vietą ir pan. Aviakompanijos, be kita ko, vertina ir savo vardą. Aišku, tokius dalykus, kaip fiksuoto dydžio kompensaciją, numatytą reglamente, tokiu atveju sunkiau gauti – bet kartais aviakompanijos irgi pasiūlo ką nors.

  • Asta:

    Laba diena, gal galite parašyti savo kontaktus, norėsiu, kad pateiktumėt pretenziją.
    Ačiū.

  • Neringa:

    Laba diena, užsisakėme lėktuvo bilietus į Eilatą (Izraelis). Atsispaudinus lėktuvo bilietus paaiškėjo, kad skrydis yra nukeltas 6 valandomis. Skrydžių kompanija apie tai jokios informacijos nesuteikė. Taip pat buvome užsisakę pervežimą iš anksto numatytu skrydžio laiku. Ar šiuo atveju priklauso kompensacija? Kur dėl to kreiptis?
    Ačiū!

    • Priklauso, jeigu skrydis nebuvo atidėtas dėl tokių priežasčių, kaip oras ar pan. ir jei atdėtas ne anksčiau, kaip prieš dvi savaites. Galime aprašyti pretenziją. Reikia iš pradžių kreiptis į aviakompaniją, o jei neteisėtai atsisakytų galima į teismą. Kadangi teismai paprastai priteisia sumas ginčytinais atvejais, tai aviakompanijos vis mažiau linkusios ginčytis, vis dažniau sumoka ir be teismo, ypač gavusios pretenziją nuo advokatų.

    • Aistė Žemaitienė:

      Taip, kompensacija priklauso. Visų pirma reikia kreiptis į pačią aviakompaniją, jei reikalinga konkreti pagalba, galite kreiptis pagalbos į mus.

  • Asta:

    Sveiki.
    Ar priklauso kompensacija uz atideta daugiau nei dvi valandas skrydi jungimauoju reisu PLQ-RIX-TLL (visi bilietai pirkti is airbaltic),kai skrydis atsauktas RIX del ruko Taline?

    Dekui

  • Gintare:

    Sveiki, turejau jungiamaji skrydi su Finnair Vilnius – Dusseldorfas per Helsinki. Lektuvas is Vilniaus velavo apie valanda ir nespejau i persedima. Finnair dave ceki pavalgyti ir perregistravo i du papildomus skrydzius. Dusseldorfe turejau leistis 17:55, pakeitus bilietus22:10, nusileidau 23, nes ir paskutinis skrydis velavo. Ar priklauso kompensacija?

    • Taip, nebent skrydis atidėtas dėl ypatingų aplinkybių. T.y. streiko, blogo oro, skambučio, kad padėta bomba, ir pan. Tačiau jei dėl tokių aplinkybių kaip “skristi neapsimokėjo”, “lėktuvas sugedo” ir pan. – tada priklauso kompensacija.

  • Gaivilė:

    Sveiki. Wizzair panaikino skrydį 10.31 d iš Agadyro į Vilnių.Matau užsakyme, kad pakeista į 28 d. Aišku man siūlys sutikti su kuo teks susitaikyti , nes namo reikės grįšti. Tačiau viešbučio datų keitimas ar atšaukimas yra mokamas. Ar galima reikalauti , kad atlygintų nuostolius ?

  • Rasa:

    Sveiki,
    Beveik prieš du 2 mėn. iš Wizzair nusipirkome bilietus Vilnius-Nica. Iki skrydžio dar yra beveik 4 mėnesiai. Šiandien iš aviakompanijos gavau automatinę sąskaitą su beveik dvigubai mažesne minusine suma, nei kad buvo mokėta už bilietus (kreditinė sąskaita?). Atsidariau Wizzair programėlę ieškodama daugiau informacijos ir netikėtai pamačiau, kad tuo pačiu skrydžio patvirtinimo kodu ir tomis pačiomis datomis (tik laikai skiriasi) kaip pirkau bilietus į Nicą yra patvirtintas skrydis į Milan Malpensa. Taip išeina, kad jie nieko nepranešę, pakeitė bilietus tomis pačiomis datomis, bet į visai kitą šalį? Mes visai nesiruošiam į Milaną ir norim į Nicą. Kaip patartumėt elgtis? Dėkui.

  • Arūnas:

    Sveiki. Turejau skrydžius su Wizzair Vilnius-Agadiras-Vilnius 10.27-11.07. Gavau laišką, kad skrydis 10.27 atšauktas ir bus grąžinami bilietai, o skrydis iš Agadiro į Vilnių pakeistas į 11.01. Neturint skrydžio į priekį, nereikalingas ir grįžimo, tuo labiau, kad jis yra visa savaite anksčiau. Gal kas žinote kaip kreiptis į Wizzair ir ar įmanoma?

    • Aistė Žemaitienė:

      Jei Jums nereikalingas antras skrydis, galite kreiptis į WizzAir ir prašyti grąžinti pinigus už skrydį arba reikalauti nuskraidinti panašiomis sąlygomis į buvusias.

  • Renaldas:

    Sveiki,

    Mano situacija butu tokia. Planavau kelione Kaledoms i Lietuva aplankyti zmona ir mazamecius vaikus, taigi bilietus isigijau dar Rugsejo menesi. Kadangi Kaledu laikotarpiui tiesioginio skrydzio is Islandijos i Lietuva nebuvo, teko rinktis tris skrydzius su persedimais is dvieju oro bendroviu: Reykjavikas – Stokholmas (aviakompanija Wowair) ir Stokholmas – Ryga – Vilnius (aviakompanija Airbaltic). Bilietus i abieju bendroviu skrydzius (pirmyn ir atgal) pirkau vienu metu, Rugsejo 3 diena, o jau Spalio menesio pirmomis dienomis (iki skrydzio lieka beveik 2 menesiai su puse) gaunu elektronini laiska is Wowair bendroves, jog mano abu skrydziai, t.y. Reykjavikas – Stokholmas ir Stokholmas – Reykjavikas yra atsaukiami, priezastys nenurodytos. Elektroniniame laiske pasiuloma arba pasikeisti skrydzio data ir laika, arba pinigu grazinimas. As pasirenku pinigu grazinima (kol kas praejo per mazai laiko, todel pinigai uz abu skrydzius negrazinti, tikiuosi su tuo problemu nebus). Man lieka nebereikalingi bilietai Stokholmas – Ryga – Vilnius ir tuo paciu marsrutu atgal, todel kreipiuosi i Airbaltic bendrove, kuri sutinka anuliuoti mano skrydzius ir man grazinti oro uosto mokescius, bet ne paciu bilietu kaina. Su Islandijos bendrove Wow air bendrauju toliau. Jiems rasau, kad noreciau atgauti sumoketus pinigus uz tapusius nebereikalingus skrydzius Stokholmas – Ryga – Vilnius ir tuo paciu marsrutu atgal. Wowair savo elektroniniame laiske pasiulo uzpildyti pretenzija, bet informuoja, kad galutini sprendima priims ju paciu komisija, kurios darbas tiesiogiai susijes su pretenzijomis. Wowair internetiniame puslapyje uzpildyti pretenzijos nepavyksta, kadangi nepriima mano booking reference numerio. Sekanciu elektroniniu laisku man atsiuncia nuoroda, kuria paspaudes galeciau uzpildyti pretenzijos forma, taciau nuoroda neveikianti. Man jau darosi panasu i gumos tempima, jei taip galeciau issireiksti. Kol kas kaip ir nieko oficialiai Wowair nepateikiau, todel norejau paklausti cia. Islandija nera Europos Sajungos salis, taciau skrydis buvo vykdomas i Svedija, Europos Sajungos sali. Taigi mano klausimai butu tokie: ar galiu tiketis kompensacijos uz atsauktus skrydzius (ir kokio dydzio) ir kur tureciau Svedijoje kreiptis su pretenzija? Mano atveju galiotu Montrealio konvencija? Is anksto dekoju uz atsakymus.

    Renaldas

    • Kai skrydžiai atšaukiami likus tiek daug laiko iki jų (daugiau nei 2 savaites), papildoma kompensacija, kaip nustato ES reglamentas, nepriklauso (nepriklausomai nuo to, iš ar į ES skrydis).

      Pirkdamas skirtingų aviakompanijų bilietus atskirai, negaunate nė vienos aviakompanijos garantijos, kad jus nuskraidins iš taško A (šiuo atveju, Reikjaviko) į tašką B (šiuo atveju, Vilniaus). Gaunate tik garantijas skrydžiui į ir iš tarpinio taško (Stokholmo), į kurį ir iš kurio yra bilietai.

      Tačiau ta garantija, bent jau tiems skrydžiams, kuriems galioja ES reglamentas (iš ES), yra tvirta – nuskraidinti kaip galima greičiau, jei atšaukia reisą. Privalo pasiūlyti grąžinti pinigus, bet galite atsisakyti ir reikalauti nuskraidinti kaip galima greičiau. Šiuo atveju, kaip suprantu, jau pasirinkote susigrąžinti pinigus – visgi, galbūt būtų buvę logiškiau prašyti nuskraidinti iki Stokholmo su persėdimu, tarkime, Stokholmas-Kopenhaga-Reikjavikas, taip, kad spėtumėte į reisą (aišku, būtų buvę mažiau patogu skristi su tiek persėdimų). Galbūt dar galite taip su aviakompanija sutarti, jei pavyks, bet tai jau iš dalies jos geros valios klausimas.

      Jei visgi susigrąžinote / susigrąžinsite pinigus, taip, pagal Monrealio konvenciją galite reikalauti dėl atsisakymo vežti patirtų nuostolių. Čia sudėtinga, kad pagal Monrealio konvenciją, aviakompanijai atsisakius išmokėti, tektų kreiptis ne į Lietuvos teismą, kas brangu ir sudėtinga dėl tokių sumų, ir tai žinodamos aviakompanijos vengia savo prievolių, nes iš esmės niekas tokiais atvejais nesikreipia į teismą, nebent dėl principo.

      Visgi, dar galite pamėginti su jais bendrauti – gal pavyks gražiuoju. Mes galime parašyti pretenziją, bet šiuo atveju būtų logiškiau kreiptis į Islandijos teisininkus, nes, manau, “išsigąstų” labiau, kadangi tai ne ES kompanija.

      Ateityje geriausia elgtis taip:
      *Perkant “netikrą jungimą” iš skirtingų aviakompanijų, pasilikti ilgesnį laiko tarpą tarp skrydžių.
      *Jei kažkuris skrydis atšaukiamas, prašyti kad jį pakeistų skrydžiu kita data ar su persėdimu (kad spėtumėte į jungimą).
      *”Netikrus jungimus” pirkti tik likus gana nedaug laiko iki skrydžių (bent mėnesiui) – iki tol aviakompanijos dar dažnai kaitalioja grafikus, dėl nieko negali būti tikras.
      *Įmanoma nusipirkti jungimo draudimą (pažiūrėkite, gal toks yra jūsų kredito kortelėje, jei ją turite).

      • Renaldas:

        Sveiki, Augustinai. Dėkoju už išsamų atsakymą. Informacija labai pravers ateityje.

  • Indrė:

    Laba diena,

    2018.09.21 iš Kauno išskridome su Raynair į Žironos oro uostą ir2018.09.28 turėjome su Raynair ir grįžti, tačiau dėl streiko skrydis buvo atšauktas, jie informavo apie tai el.paštu likus 3 dienoms iki skrydžio. Altenatyvaus skrydžio jokio nepasiūlė, tik tok po

    • Indrė:

      Tik po savaitės. Po kurio laiko sugrąžino pinigus už atgalinius bilietus. Turėjome nemažai nepatogumų ir papildomų išlaidų ar įmanoma gauti kompensaciją streiko atveju? Skridome dviese ir 1.5 m neturintis vaikas.

      • Alternatyvų skrydį privalo siūlyti kuo greitesnį net ir streiko metu, o jei nuskrendate savo lėšomis – aviakompanija turėtų grąžinti pinigus už jūsų nusipirktą skrydį. Jei taip skridote ir mokėjote brangiau, nei su Ryanair, galite reikalauti kainų skirtumo.

        Kompensacija streiko metu paprastai nepriklauso, bet praktika formuojasi taip, kad gali būti išimčių – reikia žiūrėti, koks streikas buvo, kas ir kada streikavo.

  • Kristina:

    Sveiki,
    Po atostogų skridau Aeroflot linijomis iš Dubajaus į Vilnių su persėdimu Maskvoje. Grįžusi namo pastebėjau, kad mano lagaminas yra iškraustytas ir pavokta veiksmo video kamera su visu dėklu. Daugiau imti nebuvo ką, tik drabužiai ir higienos reikmenys. Parašiau pretenziją Rusijos avialinijos per jų puslapį, tačiau jie atsisako kompensuoti nuostolius, nes neužregistravau bagažo trūkumų atvykusi į oro uostą. Tačiau lagaminas nebuvo pažeistas ir net nesukėlė jokių įtarimų. Atsakymą jie pagrindžia monrealio konvencijos 17 ir 31 punktais. ar verta “peštis” su jais, o gal jau šabsų jokių?

    • Šiaip pagal 31 punktą tiesiog privaloma pranešti apie nuostolius tada, kai apie juos sužinojote, bet ne vėliau, kaip per 7 d. nuo atsiėmimo – taigi, nebūtinai oro uoste. Tad teisiniai šansai gali būti – tačiau su Monrealio konvencija dėl teismingumo ir kitų priežasčių paprastai yra sudėtingiau, nei su ES reglamentu.

  • Marius:

    Laba diena, Augustinai,
    Keleivė – mano mama (65metai). Visa kelionė: Tampa – Niujorkas – Maskva – Riga. Kelionės nesklandumai prasidėjo nusileidus ir vėluojant skrydžiui Niujorkas – Maskva. Iki sekančio skrydžio buvo belikę vos 30 minučių. Lėktuvas nusileido 13 valandą (o kitas skrydis Maskva – Riga: 13,35 val.). Kad ir buvo likęs trumpas laiko tarpas iki sekančio skrydžio, mama labai stresavo, stengėsi suspėti ir nors ji jau buvo prie išskrydimo vartų likus 15 min., mamos vis tiek nebeįleido.
    Už atidėtą skrydį Luminor Auksinės kortelės (atsakingi Ergo) turėtojams kompensacija nepriklauso. Ar turime šansų gauti kompensacijos?
    Ar patikimos žalos atlyginimui kompanijos, kaip “Skycop”, “Atidėtas skrydis”. Gal dar papildomų kompanijų yra, kurios rimtesnės ir galėtų padėti?
    Pagarbiai,

    • Marius:

      Noriu pridėti, kad oro kompanija AEROFLOT.

      • Laba diena,

        Mes irgi rašom pretenzijas dėl kompensacijos. Sumokėti reikia iš karto.

        Bet, iš karto pasakysiu, yra nemaža problema – aviakompanija. ES reglamentas galioja tik skrydžiams iš ES arba ES aviakompanijomis. Aeroflot yra Rusijos aviakompanija, skrydis iš JAV. Nebent aiškinti, kad visų pirma nuskrido į JAV iš ES, bet šiaip kompensacijos (600 eur) gavimo tikimybė maža.

        Gali būti įmanoma nebent gauti realius nuostolius (pvz. jei buvo nupirktas ir prarastas autobuso bilietas) – bet tai sunkiau, nes pagal Monrealio konvenciją.

  • Rasa:

    Laba diena,

    noriu paklausti , kokiu būdu pateikti prašyma avia kompanijai dėl kompensacijos dėl skrydžio atidėjimo. (Dėl to as pavėlavau į jungiamajį skrydį , ir Vilnių pasiekiau tik kitą dieną , todėl manau, kad man priklauso kompensacija ir noriu pateikti prašyma ) Ar reikia tiesiog siųsti laisvos formos prašymą ar elektroninį laišką , ar yra nustatyta prašymo pateikimo forma? Konkrečiai mano atveju tai yra Finnair , bet aš nerandu jų tinklapyje kažkokios formos , kur būtų galima pateikti prašyma. O gal būt ji kažkur yra, tik aš tiesiog nematau .

    Pagarbiai,
    Rasa

    • Skirtingos aviakompanijos gali būti nusistačiusios savo sistemas, kaip pateikti prašymą dėl kompensacijos – bet, bendrai paėmus, galima siųsti ir laisvos formos prašymą. Nusiuntus tokį, gali paprašyti užpildyti kokią nors anketą – tada duos nuorodą į tą anketą.

      Tauip pat galime pasiūlyti pretenziją nuo advokato, ant advokatų kontoros blanko – kai kurios aviakompanijos į tokią reaguoja rimčiau, nei į paprastą žmogaus prašymą, nesvarbu, ar laisva forma surašytą, ar užpildžius kokią nors aviakompanijos anketą. Turėjome ne vieną ir ne du atvejus, kada pačiam žmogui aviakompanija atsisakė mokėti, o gavusi raštą nuo advokatų kontoros sumokėjo.

  • Egidijus:

    Laba diena,

    Mūsų situacija tokia, kad pirkome kelionę ,kartu su lėktuvo bilietais, i Bulgariją iš TEZTOUR. Vežėjas Small planet airlines (toliau – SPA). Turbūt girdėjote, kad SPA bankrutavo. Srydis buvo atidėtas virš 6 valandų. TezTour sutartyje buvi parašyta, kad Tez tour su vežėju sudaryta sutartis ir už skrydį atsako vežėjas. Ar galime reikalauti kompensacijų už atidėtą skrydį iš Teztour, nes kaip ir jokių juridinių ryšių su SPA nėra?

    • Kompensacijas už atidėjimus moka aviakompanija. Bankroto atveju galite stoti į kreditorių eilę ir, jei bus likę pinigų po atsiskaitymo su darbuotojais, valstybės biudžetu, hipotekos kreditoriais – jums sumokės bent dalį kompensacijos. Kiek tai realu – nežinau; dažnai būna bankrotų, po kurių nieko nelieka paprastiems kreditoriams, nes viską išsidalina valstybė, darbuotojai, bankai.

      Galite mėginti reikalauti kompensacijos iš Tez Tour. Tačiau kol kas čia nėra teismo precedento – tai yra, jei Tez Tour atsisakytų mokėti ir jūs paduotumėte juos į teismą, jūsų byla būtų tokia pirmoji. Tokiais atvejais negalima 100 proc. pasakyti, kaip pasisektų, reiktų dar žiūrėti tiksliai į jūsų sutartį su Tez Tour. Bendras principas toks, kad kompensacijas moka aviakompanija, ne kelionių organizatorius – bet galbūt būtų galima reikalauti iš kelionių organizatoriaus tuo pagrindu, kad nusamdė netinkamą, finansiškai nepajėgų vežėją (kuris bankrutavo) – nebent SPA, kaip vežėjas, buvo įrašytas jau jūsų pasirašytoje sutartyje ir su tuo sutikote.

  • Asta:

    Laba diena, situacija tokia, kad balandzio 3-7d.turejome skristi i Stambula. Tomis dienomis esame uzsisake ir viesbuti kurio atsaukti ar pakeisti negalime, nes nebus grazinti pinigai. Aviakompanija likus iki skrydzio 18 dienu parase, kad galimybes parskristi i Vilniu balandzio 7d.nebus,nes nedirbs oro uostas. Siulo skridi balandzio 4d.
    arba 10d. Pasirinkus balandzio 10d.mums prisideda papildomos islaidos ar mes galim prasyti kazkokiu kompensaciju. Kompanija Turkis Airlines

    • Kadangi Turkish Airlines yra ne Europos Sąjungos kompanija ir skrydis yra ne iš ES, bet į ES, ES reglamentas šiuo atveju negalioja. Galite prašyti kompensacijos pagal Monrealio konvenciją (už papildomą viešbutį), bet tai ilgesnis procesas. Turkish Airlines kartais savo sąskaita apgyvendina viešbutyje (jų parinktame), galima prašyti jų.

  • Laba diena.
    Labai ieškome pagalbos, galbūt galėsite patarti ar kažkuo padėti (pretenzijos surašymas).
    Mūsų problemos chronologija:
    1. Gegužės mėnesį su šeima (4 suaugę žmonės) nusipirkome bilietus 2020 sausio 26 dieną į Tenerifę. Kadangi tiesioginių skrydžių iš Vilniaus nėra paieška pasiūlė skrydžius su persėdimais – Vilnius – Milanas, Milanas – Tenerifė. Vasario 8 dieną 3 žmonės turėjo grįžti į Vilnių taip pat su persėdimais – Vilnius – Barselona, Barselona – Vilnius, vasario 26 dieną 1 keleivis turėjo skristi Tenerifė – Milanas, Milanas – Vilnius. Visi skrydžiai Ryanair.
    2. Sėkmingai įsigiję bilietus rezervavome apartamentus Tenerifėje, užmokėjome 500 eurų avansą.
    3. Rugsėjo 1 dieną gavome Ryanair pranešimą, kad atšaukiami trys mūsų skrydžiai – 01 26 dieną Milanas – Tenerifė, vasario 8 dieną Tenerifė – Barselona ir vasario 26 dieną Tenerifė – Milanas. Ryanair pranešime nurodoma, kad mes galime rinktis 3 variantus: 1. atsiimti pinigus už skrydžius 2. Nuskraidinti mus kitais reisais į mūsų tikslą (mūsų atveju tai būtų Tenerifė). 3. Susiplanuoti viską patiems ir reikalauti išlaidų kompensacijos. Visi punktai pagal galiojantį EB reglamantą Nr. 261/2004.
    4. Tą pačią dieną mes supildėme formą su savo problemos išdėstymu ir pasirinkome 2 variantą, tai yra, kad Ryanair mus nuskraidintų į Tenerifę ir atgal kitais skrydžiais, kad pasiūlytų kažkokį sprendimą, kaip ir numatyta EB reglamente.
    5. Šiandien, 09 03 dieną gavome Ryanair laišką, kad visas problemas galima išspręsti 2 būdais: 1. Susirašinėjant tiesioginiame čarte su jų darbuotojais, 2. Paskambinus jų darbuotojams. Atsiuntė abi nuorodas.
    6. Prisiskambinti niekaip nepavyko, susisiekėme su nuoroda į čartą. Susirašinėjome su Raynair darbuotojais (pasirodo, tai tiesiog botai…), bet jie nepasiūlė jokio sprendimo, tik siuntė įvairias nuorodas į savo puslapį, pasiūlė patiems ieškotis reisų į kuriuos norėtume pakeisti skrydžius. Per 5 valandas nei kiek nepriartėjome prie problemos sprendimo… 🙁

    Išsiaiškinome, kad pagal aukščiau minėtą reglamentą bendrovė privalo pasiūlyti kitus skrydžius, nuskraidinti į vietą, bet paskaičius Jūsų blogą jau nesame tuo įsitikinę… 🙁
    Būčiau labai dėkingas už komentarą

    • Privalo siūlyti kitus skrydžius. Tačiau jūsų atveju problema gali būti ta, kad, tikriausiai, pirkote ne bendrą bilietą (tokių Ryanair beveik neparduoda), o atskirus bilietus Vilnius Milanas, Milanas-Tenerifė ir kt. Šiuo atveju Ryanair nėra įpareigota jums pasiūlyti, tarkime, naujų skrydžių iš Vilniaus į Tenerifę, arba grąžinti pinigus už visus skrydžius (ir neaštšauktus), kaip būtų, jei būtų bendras bilietas. Tačiau vis tiek privalo pasiūlyti skrydžius vietoje tų, kur atšaukė: t.y. Milanas-Tenerifė ir kt.

  • Aleksandras:

    Gerbiami konsultantai,

    Tokia situacija. Turėjome bilietą jungiamam skrydžiui su “Ukrainos Avialinijomis”
    Larnaka (Kipras) – Kijevas – Ryga.
    Likus parai iki skrydžio, per VIBER programėle, gavome pranešimą, kad atšauktas skrydis Kijevas – Ryga. Telefonu ar el. paštu su aviakompanija nepavyko susisiekti Bendraujant per FB programa, įmones atstovai, nurodė, kad kito skrydžio tą ar sekančią dieną, suteikti negali ir vienintelis būdas, prašyti jų kompensacijos. Mums pareikalavus skrydžio pratęsimo, viešbučio, kompanija vis tiek atsisakė ir vėl pasiūle kreiptis dėl kompensacijos.
    Kelionei pratęsti pirkome brangius bilietus Kijevas – Ryga, patys mokėjome už viešbutį.
    Grįžę kreipėmės į aviakompaniją. Gavome atsakymą, kad jie sutinka, tik išmokėti kompensaciją po 400,- € kaip ir numato jų aviakompanijos taisykles už neįvykusį 1500 – 3000 km skrydį. Bet atsisako kompensuoti mūsų visas kitas patirtas išlaidas: kitų brangesnių, nei ši kompensacija, bilietų pirkimas, pragyvenimo viešbutyje išlaidas.
    Ar tokiu atveju, kompanija teisi, tik pasiūlydama bendrą kompensacijos išmoką?
    Ar šiuo atveju galioja ES reglamentas: jungiamasis skrydis iš vienos ES šalies į kitą, bet ne su ES kompanija ir persėdimo oro uostas ne ES šalyje
    Dėkingi už komentarus

    • Kompanija nėra teisi, nes skrydis yra iš ES, taigi, reglamentas galioja. Persėdimo oro uostas nesvarbus, jeigu pirkote jungiamąjį skrydį. Aviakompanija privalo padaryti abu dalykus: kaip įmanoma greičiau nuskraidinti į paskirties vietą (kad ir pirkdama tam skrydį kitomis avialinijomis, jei neturi savo reiso) bei išmokėti kompensaciją, jei nuskraidina su dideliu vėlavimu (didesniu nei 3 val.). Kompensacijos mokėjimas neatleidžia nuo pareigos nuskraidinti į vietą kaip įmanoma greičiau, nebent to atsisakytų pats keleivis. Pastaruoju atveju aviakompanija privalėtų grąžinti pinigus arba nuskraidinti kitu su keleiviu sutartu laiku. Tačiau tai galima tik jei pritaria keleivis.

  • Ona:

    Sveiki

    Pandemijos metu Ryanairas atšaukė skrydį. Buvo galima pasirinkti, kad grąžintų pinigus arba čekį kitai kelionei. Pasirinkome pinigus, vis tiek atsiuntė čekį, kurį dabar sunkiai panaudosime. Ar galime protestuoti ir jei taip, tai kaip? Ačiū!

  • Jurgita:

    Sveiki,
    Ryanair pardavė bilietus likus 2 dienom iki skrydžio, nors jau žinojo, nes buvo paskelbta, kad nusileidimo šalyje streikuos oro uostų darbuotojai. Dar vienas įdomus faktas, kad streiko metu atšaukti, tik Ryanair skrydžiai, kitos kompanijos leidosi normaliai. Ar šiuo atveju, turėtų būti mokama kompensacija?

  • Artūras:

    Sveiki, per agentūrą GOTOGATE pirkome bilietus Vilnius-Frankfurtas-Mechikas-Frankfurtas-Vilnius. Visi skrydžiai Lufthansa. Lufthansa atšaukė paskutinį skrydį Frankfurtas-Vilnius. Gotogate primygtinai siūlo grąžinti visus pinigus, nesiūlo jokių variantų, net palikti viską kaip yra ( grįžtume iš Frankfurto savo lėšomis) Skrydis už dviejų mėnesių. Kokios mūsų galimybės. Ačiū

    • Reikia kreiptis į vartotojų teises. Tai, kad jie nesiūlo, nreiškia, kad nepriklauso. Bilietus greičiausiai išrašė ne agentūra, o Lufthansa – taigi, atsako Lufthansa.

Dėl didelio klausimų šia tema skaičiaus nebėra galimybės atsakinėti į naujus klausimus komentaruose.

PAŽIŪRĖKITE: galbūt situacija, panaši į Jūsų, jau paaiškinta ankstesniuose komentaruose, bet turėkite omeny, kad įstatymai keičiasi.

Jums visada galime suteikti *mokamą* asmeninę konsultaciją el. paštu. Advokatės el. pašto adresas: aiste.zemaitiene@gmail.com.

Facebook